2014. február 24., hétfő

Susan Ee: Angyalok bukása

Susan Ee:

Angyalok bukása



1,Fülszöveg: 
Hat hete már, hogy az apokalipszis angyalai alászálltak, és elpusztították a modern világot. Nappal az utcai bandáké a hatalom, de az éjszakákat a rettegés és a babona uralja. Mikor az angyalsereg harcosai tovaszállva magukkal ragadnak egy gyámoltalan kislányt, annak tizenhét éves nővére, Penryn bármit megtenne, hogy visszaszerezze a húgát.
Bármit. Ha kell, akár arra is hajlandó, hogy alkut kössön egy ellenséges angyallal.
Raffe félelmetes harcos, de most legyőzötten, szárnyaitól megfosztva, haldokolva hever a földön. Korszakokon átívelő háborúkban vívott győztes csatákat, most pedig egy éhezéstől legyengült tinilány kell, hogy megmentse az életét.
Miközben átvágnak a sötétségbe és káoszba merült Észak-Kalifornián, csak egymásra támaszkodhatnak a túlélés érdekében. Kénytelenek együtt megtenni az utat, hogy eljussanak San Franciscóba, az angyalok erődítményébe, ahol a lány mindent kockára tesz, hogy megmentse a húgát, az angyal pedig kénytelen legnagyobb ellenségeinek könyörületességére bízni magát, hogy újra ép és egész lehessen.
2,Saját vélemény:
Lenne egy pár szavam erre a könyvre. Többek között: izgalmas, humoros, érdekes, és nagyon kiakasztó.
Elsősorban azon akadtam ki, ahogy az írónő befejezte. Nem is értem, hogy tehette ezt velünk az írónő, így befejezni egy jó könyvet. Tényleg nagyon kiakadtam, pont a legjobb résznél, hagyta abba, pont ott ahol kezdett végre valami érzelem lenni a szereplők között. Ááá, nem hiszem el. Mondjuk írók körében ez tipikus dolognak számít. :) De hogy miért tetszett ennyire ez a könyv? Igazából én sem nagyon tudom megmondani. Oké, értelmes válasz. Igen, mert nekem is annyira vegyesek az érzéseim, összességében, de nagyon tetszett. Igazából azért vettem meg ezt a könyvet, mert olyan érdekes volt a fülszövege, és amúgy is imádom az angyalokat. :) Emlékszem azon a héten mikor ezt a könyvet vettem, ezen kívül még két angyalos témájú könyvet szereztem be, szóval egy kicsit vicces volt. :) Így számomra minden adott volt, hogy tetsszen ez a könyv. Ennek ellenére a könyv közepén eluntam a történetet, és pár hétig pihentettem is. De aztán a napokban elővettem, és le sem bírtam tenni a végéig, így nem bántam meg, hogy megvettem. A történet szerintem nagyon érdekes, és erre már a fülszövegből is rá lehet jönni. Érdekes volt az angyalok ennyire más beállítása, mert végül is itt nem ők voltak a jófiúk hanem pont ellenkezőleg, ők jelentették a veszélyt. Nekem ez kicsit furcsa volt az elején, de végül megszoktam a dolgot. Bár azért lehetne itt vitatkozni az angyalokról, meg az ellentmondásokról, mert mi kicsit máshogy ismerjük a dolgokat. De szerintem ettől el lehet vonatkoztatni, és talán ez teszi nagyon jó könyvé, hogy ilyen különleges a témája. Mert meglehetősen megcsavarja az angyal mítoszokat, és itt éppen őket teszik gonosszá. A történetben felépített apokaliptikus világ is jól fel volt építve, gondosan ki lett találva minden részlete. Az angyalok is meggyőzőn hozták a gonoszt, és el is tudtam róluk hinni, hogy tényleg azok. A szereplők, ők már más kérdés. A főszereplőnk Penryn, aki a testvére elrablása után kénytelen összeállni egy angyallal, hogy együtt megkeressék a húgát. Penryn, mint főszereplő ebben a könyveben, abszolút megállja a helyét, sőt örültem, hogy végre egy olyan lánnyal van dolgom, aki nem magatehetetlen, hanem harcol és küzd. És vicces is volt ez az önvédelmi kiképzés. Rafivel nagyon jó párost alkottak, nagyon jól tudták megmenteni egymás életét.:) Elcsattan ott néhány jó kis megjegyzés, amiken én is jókat nevettem. Szóval szerintem Penryn egy nagyon jó karakter és nem lehet nem szeretni. Bátor, önfeláldozó(és tényleg), talpraesett és igazi túlélő. Neki senkire nem lenne szüksége hogy túléljen akármilyen apokalipszist. De nagyon szereti a húgát és bármit megtenne érte, az látszik. A másik főszereplőnk Raffe, azaz Rafi vagy Rafael, ahogy tetszik. :). Imádtam Rafi karakterét. Ő tényleg az a karakter aki nem az aminek látszik. Látszik rajta, hogy keménynek mutatja magát, de belül igencsak össze van törve,amin nem csodálkozok. Nem lehet könnyű bukott angyalnak lenni. Próbálja a kemény és erős angyalt mutatni Penryn felé, de az igen gyakran átlát rajta, ami nem is baj, jó hogy törődik valaki kicsit szegény Rafival. Én nagyon szerettem őt. Ami meglepett, hogy annyira együtt tudtam érezni vele, és úgy éreztem nem szívesen teszi azt amit parancsolnak neki, és az is, hogy angyal létére meglepően jól bánik Penrynnel, igazán emberi volt. Annak ellenére, hogy ő rafael arkangyal, bár erre hamar rá lehetett jönni. Ő pedig legalább őszinte volt Penrynnel és mindig kerek perec megmondta a véleményét. A mellékszereplők között nem sok említésre méltó van. Akik többet szerepel az az anyja. Akitől enyhén szólva is frászt kerülgetett néha ahogy a semmiből felbukkant, te tényleg miért kellett neki csak úgy random feltűnnie mindenhol. Penryn húga nem sokat szerepelt, de a végén nagyon brutális volt. A két főszereplő között érezhetően megvan a kémia, de a szerelmi szál itt még nagyon felületes. Érezhetően több lesz még ebben a későbbiekben és én kíváncsian várom. Bár a végén a Penryn - Raffe jelenet összefacsarta a szívem: SPOILER! Istenem, a végén mikor Penrynt megmarta az a mutáns angyal, majdnem elájultam. Annyira összeszorította a szívemet az a jelenet. Szinte már azt hittem, hogy Rafael sírni fog Penryn miatt, de így annyira sajnáltam. Itt tisztán éreztem Raffe törődését, szeretetét és emberségét. Nagyon megható volt ahogy Rafi védte Penryn testét, már a sírás határán voltam. Egyszerűen megdöbbentett ez a jelenet, és nagyon erős befejezése volt a könyvnek. SPOILER VÉGE!! Összességében ez egy nagyon jó könyv, szerintem bekerült a kedvenceim közé, és nagyon várom már a folytatást.

3,Összesítés: 
-Pontozás: ****-(négy csillag)
-Kedvenc karakter: Penryn és Rafi
-Ami nem tetszett: az anya karaktere
-Kedvenc jelenet: a spoileres jelenet

4,Kedvenc idézeteim:
Sosem viccelnék a harcos félisteni mivoltommal.
– Te. Jó. Ég. – Lehalkítom a hangom, elfelejtettem suttogni. – Te nem vagy más, csupán egy beképzelt madár. Oké, van rajtad némi izom. Ennyit elismerek. De tudod, a madár az csak egy, az evolúció során kissé megváltozott gyík. Hát ez vagy te.

  Ez ehető? – Raffe a konyha ajtajában áll, a mediterrán boltív alatt. Igazán otthonosan mozogna egy ilyen helyen. Az arisztokraták fesztelen könnyedségével ácsorog ott, mint aki hozzászokott az előkelő környezethez. Habár a megkezdett csomag macskaeledel a kezében kissé ront az összképen.


A kép forrása a Google.hu
A fülszöveg forrása a Libri.hu
Az idézet: Susan ee: Angyalok bukása (95.oldal)
Susan ee: angyalok bukása

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template