2014. február 3., hétfő

Marie Lu: Legenda

Marie Lu

Legenda

1,Fülszöveg:
A hajdani Los Angeles partvidékét elöntötte a tenger. Észak-Amerika két nemzetre szakadt; a Köztársaság hadban áll a Kolóniákkal. A jómódú környéken, az elithez tartozó családba született, tizenöt éves June kivételes tehetség. kötelességtudó, szenvedélyes, a haza iránt elkötelezett, nyitva áll előtte az út a Köztársaság legmagasabb katonai köreibe. A Lake Szektorban, a nyomornegyedben született, tizenöt éves Day a Köztársaság legkeresettebb bűnözője. De a szándékai korántsem olyan elítélendők, mint azt gondolnánk. Ők ketten két külön világban élnek, és talán sosem keresztezné egymást az útjuk, ám egy nap June bátyja gyilkosság áldozatává válik. Az első számú gyanúsított Day lesz. Ezzel kezdetét veszi a mindent eldöntő macska-egér játék, melyben Day kétségbeesett versenyt fut a családja életéért, miközben June elszántan igyekszik megbosszulni bátyja halálát. De az események megdöbbentő fordulatot vesznek. Rájönnek, kettejükben van valami közös, és azt is megtudják, milyen messzire hajlandó elmenni a hatalom, hogy megőrizze titkait

2,Saját vélemény:
Az elején kicsit bizalmatlan voltam ezzel a könyvel. Mindig láttam hirdetve a könyvesboltokban és az interneten de sosem szántam rá magam hogy elolvassam. Az unalom terelt a könyv felé, igazából. De egyáltalán nem csalódtam a könyvben, sőt igazán megszerettem.Meg is van mindkét része, bár a másodikat még javában olvasom. És igen egy újabb jövőben játszódó, disztópikus sorozat. Mostanában egyre több ilyennel lehet találkozni. Például A beavatott, a sötétség városa, vagy az Angyalok bukása. De nem mindegyik éri el a jó határát, de a legenda szerintem benne van. A történet központja a jövőbeli Los Angeles, ahol két nemzet hadakozik egymással. A kolóniák és a köztársaság. A két főszereplő pedig Day, aki a szegényebb körzetben lakik a családjával, és June aki a köztársaság jómódú üdvöskéje. Jobban nem is különbözhetnének egymástól. De az útjuk keresztezni egymást mikor Dayt megvádolják June bátyjának a meggyilkolásával, és June megfogadja hogy megbosszulja testvére halálát. Ez a főbb cselekményszál. A történet nagy része izgalmas, és rendkívül fordulatos. Számomra ez a világkép hasonlít a legjobban arra amit képes vagyok elképzelni a jövőben. A főszereplők menekülnek, bujkálnak ami izgalmassá és pörgőssé teszi a könyvet. A főszereplők is meglehetősen jók. June, ő ugye a főszereplőnk, bár a váltott szemszögek miatt akár Day is lehetne főszereplő. Ja igen, a váltott szemszögek, pedig ebben a könyvben teljesen indokoltak, nem úgy mint máshol, ahol egyszerűen bonyolulttá teszik a könyvet. Itt hasznos volt a cselekmény, a sztori és a szereplők múltja és tettei miatt. Nekem nagyon tetszett. Visszatérve Junera, nekem ő eléggé kétoldali szereplő volt. Néha idegesített, máskor pedig együtt éreztem vele, és át tudtam élni a döntéseit. De amúgy ahhoz képest, hogy a könyv szerint csak 15 éves körül van, ahhoz képest eléggé felnőttesen gondolkozik, már néha nagyon is. Igen, ez volt az egyik bajom ebben a könyvben, hogy ahhoz képest, hogy milyen fiatal mindkét főszereplő, úgy gondolkoznak mint a 20 évesek. Számomra szokatlan is volt a sztorihoz, és úgy az egészhez képest hogy ilyen fiatalok. Hát, mindegy is, nem én írtam :D. Amúgy June, szerethető karakter volt, annyira nem volt vele bajom. Day, igen Day. Őt szerettem, sokat nevettem a beszólásain, és korához képest nagyon bátran viselkedett végig, és nagyon szép, hogy ennyire védi a családját.Minden tette ezt bizonyítja. Amúgy jelen van a könyvben egy nagyon halvány szerelmi szál is, de csak a háttérben, inkább az akcióra megy rá a könyv. A mellékszereplők közül nem sok mindenkit tudnék kiemelni, talán Tess, ő is elég szimpatikus volt. Összességében  ez egy jó kis könyv, ajánlom mindenkinek. :)

3, Összesítés:
- pontozás: ****- (négy csillag)
- kedvenc karakter: Day, June
- kedvenc rész: a vége
- Ami nem tetszett: néhol a főszereplők viselkedése

4,  Kedvenc idézetek:
 – Furcsa érzés itt lenni veled. Alig ismerlek. Mégis… néha olyan érzés, mintha egyetlen ember lennénk, két különböző világban.

A kép forrása a Google.hu
A fülszöveg forrása a Libri.hu
Az idézet forrása:
Marie Lu: Legenda ( 299)
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template