2014. február 16., vasárnap

Kiera Cass: A párválasztó

Kiera Cass:

A párválasztó


1,Fülszöveg:
Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik.

A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással.
America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz közdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan.
Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna.

"Elbűvölő, megragadó és épp a megfelelő mennyiségű izgalom van benne!" - Kiersten White, New York Times
 2,Saját vélemény: 
Kissé vonakodva álltam neki ennek a könyvnek. Ez főleg abból fakad, hogy sosem szerettem a nagy ő-höz hasonló műsorokat. De végül rászántam magam, és szerencsére kölcsön is kaptam az 1.részt az egyik barátnőmtől. A könyv a jövőben játszódik, a 4. világháború után, ahol a kor észak-Amerikájában kasztokba osztva élnek az emberek. Itt él a családjával America Singer, aki 5-ös. Ám Americának van egy nagy titka, szerelmes egy 6-os fiúba, Aspenbe, akivel csak titokban találkozhat. America már az Aspennel közös jövőt tervezi, amikor örökre megváltozik az élete. Az országban kiküldik a jelentkezési lapokat a párválasztóba, America pedig anyja és Aspen unszolására benevez a versenybe. Ám megtörténik az amire senki sem számított, Americát kiválasztották, így ő is indulhat a Maxon szívéért folyó küzdelemben. America kissé sokkolva de beletörődve kezd bele a versenybe, ugyanis az indulása előtt Aspen szakít vele, így az egyetlen vágya, hogy maga mögött hagyja Aspent.
Aztán a palotába érve, a 34 másik lánnyal együtt megkezdődik a ,,harc'' Maxon szívéért. 
Ez a könyv nekem kissé unalmas volt, de hát gondolhattam volna, hogy egy ilyen témájú könyvben nem éppen az akció lesz a főszerepben. De ha átlépek ezen a momentumon, akkor elismerem, hogy ez egy ígéretes könyvsorozat lehet. Van benne fantázia. A karakterek jók, és a történet is olvastatja magát. A főszereplő America, aki 5-ös státusza miatt zenészként dolgozik, a családjával. America karaktere kifejezetten jó. Magabiztossága és bátorsága mindenképp pozitív dolog. De engem nem egyszer idegesített fel a történet során. Valahogy nem éreztem át a karakterét, nem tudtam átélni a döntései súlyát. Nekem ő olyan felületes karakter volt, ahhoz képest, hogy főszereplő. Persze, voltak vicces cselekedetei, amin még én is mosolyogtam. A két fiú Aspen és Maxon. Aspen karaktere kifejezetten jó és izgalmas. Nagyon jó karakterré teszi, hogy ennyire segíti a családját, hogy ennyire kiáll értük. De szerintem nem szerepelt annyit a könyvben, hogy igazán meg lehessen kedvelni. A másik Maxon, aki hercegsége ellenére kifejezetten hétköznapi és normális. A karaktere végtelenül kedves, és barátságos. Már az elején megkedvelték egymást Americával. A kapcsolatuk nem alakul zökkenőmentesen, mivel America még nem felejtett el Aspent. De később megkedvelik egymást, és America is kezdi megkedvelni Maxont. De mikor már pont alakulna a kapcsolatuk felbukkan a palotában Aspen mint palotaőr. Ezzel kapunk ajándékba, egy szerelmi háromszöget, amit sosem szerettem a könyvekben. Bár itt legalább nem felesleges a létezése, mert nem lehet rájönni, hogy kit fog a végén választani America. A történet nekem egy kissé unalmas, nem igazán történik semmi akciódús leszámítva a lázadók támadásait. Egyébként csak nekem furcsa hogy a szigorúan őrzött palotába csak úgy simán be tudnak törni, hétköznapi emberek? Kicsit furcsa. A többi lány közül annyira nem sokat ismerünk meg, de akit ismerünk azok közül akadnak érdekesek, mint például Marlee. Az ő karaktere mint mellékszereplő kifejezetten érdekes. Igazából ennyit tudok mondani erről a könyvről. Összességében tetszett a könyv, érdekes volt. Tudom ajánlani mindenkinek!

3,Összesítés:
-Pontozás: *** és fél pont
-Kedvenc karakter: Maxon
-Kedvenc jelenet: Amikor America kioktatja Maxont :)
-Ami nem tetszett: utálom a szerelmi háromszögeket xd

4,Kedvenc idézeteim:

Igen, anya, továbbra is elmondom a hercegnek, hogy esélye sincs nálam, és vérig sértem, ahányszor csak erre lehetőségem nyílik.(12.fejezet)

 – Ugyan már, America! Csak észrevetted a szemét meg a hangját…
– Kivéve, amikor elneveti magát! – (…)
– Na jó, a nevetése tényleg vicces kicsit, de azért az is cuki.
– Na persze, már amennyiben élvezed az asztmaroham füledben felhangzó édes dallamát minden alkalommal, ahányszor csak elmondasz egy viccet.( 224.o)

A kép forrása a Google.hu
A fülszöveg forrása a Libri.hu
Az idézet:
Kiera Cass: A párválasztó 1. ( 12.fejezet)
Kiera Cass: A párválasztó 1. ( 224.oldal)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template