2013. december 3., kedd

Cassandra Clare: A hercegnő

Cassandra Clare:

A hercegnő

1, Fülszöveg:
Tessa Graynek boldognak kellene lennie - hiszen minden menyasszony boldog, nem? Csakhogy miközben az esküvőjére készül, egyre több árny vetül a londoni Intézet árnyvadászaira. Új démon bukkan fel, akit vér és titkok fűznek Mortmainhez; ahhoz a férfihoz, aki könyörtelen automatonjai, a pokoli szerkezetek segítségével az árnyvadászok elpusztítására törekszik. Mortmainnek már csak egyetlen dologra van szüksége, hogy megvalósítsa a tervét.
Tessára.
Charlotte Branwell, az Intézet vezetője elkeseredetten igyekszik felkutatni Mortmaint, mielőtt a férfi lecsap. Jem és Will, a két Tessa szívéért versengő fiú mindent megtenne, hogy megmentsék a lányt. Mert bár Jem eljegyezte a lányt, Will még mindig szerelmes belé.
Egy haldokló árnyvadász utolsó szavai elvezethetik Tessát és a barátait Mortmainhez, de a kis csapat egyedül nem veheti fel a harcot, a nagy hatalmú konzul pedig kételkedik a veszély valódiságában. A szövetségeseik által cserben hagyott árnyvadászok csapdában találják magukat, amikor Mortmain ráteszi a kezét a Jemet életben tartó orvosságra. Miközben legjobb barátja a halál kapujában van, Willnek mindent kockára kell tennie, hogy megmentse a lányt, akit mind a ketten szeretnek.
Hogy időt nyerjenek Will számára, Magnus Bane, a boszorkánymester és Henry Blackwell megalkotnak egy eszközt, ami segíthet Mortmain legyőzésében.
Miközben a többiek Tessa és az árnyvadászok jövőjének megmentésén munkálkodnak, a lány ráébred, hogy valódi természete példátlan hatalmat biztosít neki, így valójában egyedül ő húzhatja ki saját magát a csávából. De mit tehet egy magányos lány egy hadsereg ellen, még ha angyalok erejét is állíthatja csatasorba?


2, Saját vélemény: 
Húú, számomra ennek a könyvnek a megjelenését, iszonyatosan nagy várakozás előzte meg, és összességében azt kell , hogy mondjam, hogy megérte, bár volt olyan ami azért annyira nem tetszett. Ez a vélemény egy kicsit kusza lesz és nem mellesleg tele lesz spoilerrel, de azért megpróbálok valami értelmes véleményt megfogalmazni :). Ez a trilógia a végzet ereklyéi sorozat előzménye, úgyhogy maga a világ természetesen azonos, de viszont egy teljesen más történettel és szereplőkkel. A könyv szereplőkben gazdag, és természetükben változatos jellemek. A főszereplőnk Tessa, aki az első kötetben belecsöppen az árnyvadászok világába, és megismeri a két barátot Willt és Jemet. Végül is Tessa nagy összességében jó szereplő, bár én nem kedveltem meg annyira. Ez számomra valószínűleg, az egész trilógián átívelő szerelmi háromszög miatt van így. Tessa az egész trilógián keresztül a két fiú között őrlődik, és nem képes dönteni közöttük, mert mind a kettőt másért szereti. Will már kezdetektől kezdve tetszik neki, bár a sztoriban ő a zűrösebb a két fiú között, és mindenkit aki szeretné azt eltaszít magától.Jem pedig kedves és gondoskodó. Csak számomra ebben az a furcsa ahogy Tessa a 2. kötetben dönt. SPOILER! A második kötet végén megtudjuk, hogy Willt átok sújtotta, az átok miatt pedig mindenki akit szeretett meghalt. De kiderült hogy az átok nem is létezett soha ezért Will elhatározza, hogy elmondja Tessának, hogy szereti, igen ám de mikor Will megteszi ezt a lépést Tessa bejelenti, hogy Jem és ő eljegyezték egymást. Willt persze sokkolja a hír, de Tessa is szenved Will fájdalma miatt. Őszintén bevallom, hogy én sírtam ezen részen. Annyira sajnáltam szegény Willt, egyszerűen hihetetlen volt, hogy szegény fiú körül minden akkor megy tönkre amikor már majdnem rendbe jöttek körülötte a dolgok. És én nem is igazán értettem ezt a részt, mert nem tudom, hogy nektek hogy jöttek le Tessa érzései a fiúkkal kapcsolatban, de nekem úgy tűnt hogy Willt szereti igazán, Jem iránt meg valami nagyon erős barátságot érez. Furcsa volt az már szent igaz! SPOILER VÉGE!! Will, nekem az egész sorozat alatt ő volt a kedvencem. Tessa karaktere annyira nem jött be, Jem pedig... hát nem tudom ő sem annyira. Bár, hogy nekem Will lett a kedvencem, valószínűleg abból fakad, hogy én minden könyvben inkább a rossz fiút vagy a bunkó karaktert szeretem :) XD. Willben imádtam a humorát, főleg a kacsás poénokat, a titokzatosságát és a szeretetet amit Jem iránt érez. Jem volt a harmadik főszereplőnk. Végül Jemet is megszerettem mert ő is jó karakter volt olyan szempontból, hogy kedves volt és mindenek előtt Willt a sok hibájával együtt is elfogadta. Mindegy, az a lényeg hogy szerettem. A harmadik részre kapunk sok új szereplőt és rengeteg romantikát . Mindenki  összejön mindenkivel, de tényleg, mindenki megtalálja a párját. A mellékszereplők közül is voltak kifejezetten jól összerakott szereplők. Én például nagyon megszerettem Henryt, a lightwoodokat és Sophiet is. Nekem Cecily mint Will húga, elhanyagolható szereplő volt, annyira nem fogott meg a karaktere. Maga a könyv amúgy izgalmas, bár én hiányolom belőle a csattanó, meghökkentő befejezést. Azt hittem hogy lesz valami irgalmatlan nagy spoiler a következő végzet ereklyéi részre, vagy valami de ez így elmaradt. Összességében egyébként sok kis dolog kiderült a csontvárossal kapcsolatban. SPOILER! pl. hogy honnan van Isabelle nyaklánca, vagy a Herondalek anyajegye.SPOILER VÉGE!!  És igen bőgtem és nevettem is a végén. Sok síros jelenet van benne. És az kétségtelenül igaz, hogy gyönyörű példája ez a barátságnak és a szerelemnek és ez mindenképp viszi a pálmát, Jem és Will barátsága az egyik legszebb dolog amit valaha is olvastam könyvben, úgyhogy Cassandra nagy gratulációm ezért a könyvért. Nekem mondjuk a vége egy kicsit túl gyorsan volt lezárva , de én úgy gondolom hogy teljes mértékben  megérte megvárni a megjelenést. :)  És az utolsó oldalon kapunk egy nagyon érdekes családfát is. Bár még mindig a végzet ereklyéi a favorit! :) 

3.Összesítés: 
- Pontozás: *****- öt csillag( oké, nem vonok le pontot) :)
- Kedvenc karakter: Will és Gideon
- Kedvenc rész: a karácsonyos rész a végén, Tessa és Will összes jelenete :) <3
- Ami nem tetszett: a szerelmi csépelődés, és a vége

4, Kedvenc idézetek:
– Igazán nagyvonalú kijelentés, Gideon – jegyezte meg Magnus.
– Gabriel vagyok.
Magnus legyintett. – Nekem minden Lightwood egyforma…

-  – Mi történik itt?
– De tényleg. – Will a tányérra pottyantotta az evőeszközeit. – A konzul? Beállít reggeli közben? Legközelebb mi lesz? Az inkvizítor ugrik be uzsonnára? A Néma Testvérek meghívnak piknikezni?
– Kacsapástétomot eszünk a parkban – mormogta Jem (…).

Forrás:
A kép forrása a Google.hu.
A fülszöveg forrása a Libri.hu.
Az idézetek:
1.Cassandra Clare: A hercegnő( Pokoli szerkezetek): ( 253.oldal)
2.Cassandra Clare: A hercegnő( Pokoli szerkezetek): (126-127.oldal)
Kiadó: Könyvmolyképző kiadó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template