2013. december 31., kedd

2013 könyvei

2013. Legjobb könyvei

Sziasztok!
Úgy gondoltam, hogy az év végén készítenék 
egy összesítést azokról a könyvekről amiket 
2013-ban olvastam.
Egyébként egy külön bejegyzésben le fogom írni az összes
olvasott könyvemet az évben.


1, Amin a legtöbbet nevettem: 

 Számomra ez egyértelműen az Obszidián, bár vetekszik vele a szent johanna gimi. Aki olvasta a könyvet annak, egyértelmű hogy miért. 
Amin a legnagyobbat nevettem: 
,,– Nem hiszem el, hogy megetted az összes jégkrémet, Daemon!
Összerezzentem, és megálltam az ebédlőben. Nincs az, az isten, hogy én abba a konyhába bemenjek.
– Nem ettem meg mindet!
– Ó, persze, saját magát zabálta fel! – sikította Dee olyan hangosan, hogy a tetőgerendák is beleremegtek. – Vagy a kanál volt? Jaj, tudom már! A doboz!
– Ami azt illeti, szerintem a hűtőszekrény – felelte Daemon szárazon. Elvigyorodtam, amikor hallottam, hogy az üres doboz valaminek, leginkább emberi bőrnek csattan. "




                                                                                                          

2,Egy könyv ami rajongóvá tett: 

A tisztelt nyertes pedig a Csontváros. Az egész árnyvadász világot a Herceg által ismertem meg, aztán pedig következett a csontváros. El kell, hogy mondjam, hogy egyből rajongója lettem a könyvnek, már az első résznél. Egyszerűen beleszerettem Cassandra Clare világába, onnan pedig nem volt megállás a következő részekig. A filmet pedig alig bírtam kivárni, de szerencsére a premier napja is elérkezett. És mondanom sem kell, hogy már tűkön ülök a következő részig, ami sajnos az utolsó.

3, Az év legjobb főszereplője: 

A megtisztelő cím nyertese egyértelműen Katniss Everdeen. 
Katniss elképesztő hősnő, olyan kitartás és bátorság jellemzi ami példaértékű. Sosem futamodik meg az útjába kerülő akadályoktól, és az élete árán is hajlandó megvédeni a saját családját. Emellett vicces, és magabiztos is. Példásan helytállt az éhezők viadalán, annak ellenére, hogy az esélytelenek nyugalmával indult. Másrészt pedig képes a könyörületességre és a sajnálatra is. Ő tökéletes példakép. Egyébként a Csontváros vetekedett az éhezők viadalával, mikor a két könyv között kellett választanom. Az éhezők viadala talán korunk egyik legmeghatározóbb könyvévé vált. És azt hiszem a könyv hangulatát a film is tökéletesen átadta. 


4, Amin a legtöbbet sírtam:

Amin a legtöbbet sírtam, az az éhezők viadala trilógia utolsó része a kiválasztott. Számomra azért is fontos könyv, mert ez volt az első könyv amin sírtam. Hihetetlenül kiakasztott, annyira, hogy miután elolvastam az ominózus jelenetet, azután konkrétan zokogtam. Gyakorlatilag összevizeztem a laptopot olvasás közben. Nem nagyon szeretnék spoilerezni, de azért el szeretném mondni, hogy miért, úgyhogy mindenki saját felelősségre olvassa tovább. Ez a rész körülbelül a könyv felénél van, és pontosan elválasztja a második és a harmadik részt. Azok akik olvasták szerintem, már régen kitalálták, hogy melyik részről beszélek. Igen, arról a részről, mikor kiderül, hogy Peetát áttérítette a kapitólium. Én azt hittem menten elájulok, mikor ezt olvastam. Egyszerűen nem hittem el. De mikor felfogtam aztán jött a sírás. :)


5, Az év álompasija: 



Én ebben  a kategóriában nem is tudok győztest avatni, mert mindkét könyv fiú karakterét másért szeretem. Daemon számomra a megtestesült pimaszság, némi bunkósággal fűszerezve. A stílusa lehengerlő, szerintem páratlan karakter. Nem tudnék még egy szereplőt aki olyan lenne mint Daemon. Amellett, hogy bunkó, és rugdalni való, még eszméletlenül jóképű is ami sajnos tetézi szegény elkábult olvasó gondajait. :) Jace, pedig maga a tökéletesség. Vicces, bátor és jóképű. Voltak olyan beszólásai amin gyakorlatilag röhögtem, annyira vicces volt. Szóval Daemon és Jace közösen osztoznak a dobogón. 


6, Az év legjobb zárókötete: 

 A cím birtokosa pedig Cassandra Clare Hercegnője. Izgalmakból nem volt hiány a könyvben, mindig volt valami meglepő a cselekményben. A szereplők változatlanul jók voltak, bár a kedvenc akkor is Will marad. A könyv most is inkább a szerelemre koncentrált, ami nem is volt baj, bár számomra már néha idegesítő volt a szerelmi háromszög. A könyv végére mindent világosabban látunk nem csak a Pokoli szerkezetekkel kapcsolatban, hanem a Csontvárossal is. Szóval összességében nagyon jó befejező könyv volt.

7, Az év legjobb folytatása: 

 


A legjobb folytatás számomra a Futótűz lett. Már az első rész is nagyon jó volt, de nekem a 2. rész, a Futótűz hozta meg a rajongást. Ez a könyv is hasonlóan az elsőhöz rengeteg akcióval bővelkedik, de emellett tombolnak benne az érzelmek is, így mindenki megtalál benne valamit ami tetszik neki. A karakterek itt kezdenek kiteljeljesedni, és sokkal több dolgot megtudunk róla. A lázadás elkezdődik, a főszereplőink pedig visszakerülnek az arénába, ami most is rengeteg veszélyt tartogat a versenyzők számára. Úgyhogy gratulálok a Futótűznek. Ennél a kategóriánál még esélyes volt az Ónix és A jövő árnyai is. 


8, Az év szerelmespárja: 




Az év szerelmespárja pedig Katy és Daemon. Nagyon meglepő volt:). Egyszerűen imádom őket. A kapcsolatuk elején egyik sem lelkesedett a másikért, de aztán szép lassan a 2. részre kiteljesedett a kapcsolatuk. Ők ketten egy halálos atombomba, és ez nem vicc :). A vonzás ott volt végig az első részben, de megpróbálnak ellenállni egymásnak. Mintha ez lehetséges lenne. Én már nagyon várom a következő részt, és remélem, hogy ugyanilyen jó lesz mint az első és a második.


9, Az év legjobb mellékszereplője:

Az év mellékszereplője a csodálatos Magnus Bane. :). Igen, őt azt hiszem minden Csontváros rajongó imádja. Lehengerlő stílusa mindenkit elbűvöl. Emellett sok jó poén is származik tőle a könyvben. Teljes mértékben imádom őt. :)


9, Az év legőrültebb párosa: 

Azt hiszem ebben az esetben szó szerint értendő az őrült kifejezés. Tiffany és Pat egyszerűen dilisek, nincs ezen mit szépíteni. De nagyon jó szereplők. Már a film is nagy élmény volt, de könyvben pedig teljes volt az élmény. Aki látta a filmet az érti, hogy miért mondom ezt. Nagyon jó kis könyv, ajánlom mindenkinek. 


10, Az év legnagyobb csalódása: 

Számomra az év nagy csalódása volt az Üvegtrón. Pedig nagyon vártam ezt a könyvet, és sok helyen írták, hogy nagyon jó, de nekem nem tetszett. Mikor elolvastam nagyon szomorú voltam, hogy így érzek iránta. Az is lehet, hogy nem igazán az én stílusom az ilyen könyv. Bár ez mindig így van, hogy valakinek teszik, másnak meg nem. De nagyon sajnálom.


11, Az év legnagyobb meglepetése: 

Nagy meglepetés volt számomra ez a könyv, de a lehető legjobb értelemben. Nem hittem volna, hogy egy vámpíros könyv ennyire tetszhet, de azt hiszem hogy nagyon meglepődtem. A szereplők mind jók voltak, főleg Dimitri és Rose. Imádtam mindkettőjüket. A cselekmény izgalmas és érdekes, a szerelmi szál nagyon jó, és a vége is meglepő. Szóval én már nagyon várom a filmet is.


12, Az év legjobb könyvadaptációja: 

Számomra ez egyértelmű volt. Nagyon könyv hű lett a film, amiért gratulációm a stábnak. A főszereplők tarolnak, főleg Jennifer. Nagyon izgalmas és elképesztően fordulatos. Egyszerűen imádom.


13, Az év legtöbbször újraolvasott könyve: 

Ezt a helyet egyértelműen a Csitt, csitt érdemelte ki. Szám szerint 3-szor olvastam el. Először annyira nem fogott meg, de harmadik végére megtetszett. Egyébként egy nagyon jó könyv. Nem lett a kedvencem de jó.

14, Az év legjobb felfedezése: 

 Az év felfedezése számomra a Vastündérek sorozat volt. Nagyon megszerettem a sorozatot, kár hogy még csak kettő rész jelenet meg. Igazából annyira nem rajongok a tündéres történetekért, de ez megfogott, és már nagyon várom a következő részt. 


15, A legjobb nem vörös pöttyös könyv:

Ezt a helyet egyértelműen a Gyönyörű Sorscsapás érdemelte ki. A könyv szereplői nagyon jók, a történet vezetés izgalmas, és a mellékszereplők is jók. Összességében egy nagyon jó könyv.


16, A legjobb borító: 

Számomra az Égvilág sorozat harmadik részének a legszebb a borítója. Élőben egyszerűen gyönyörű, és teljesen átadja a könyv hangulatát. A sorozat egyébként nagyon jó, és izgalmas. Csak ajánlani tudom. 


17, A kedvenc könyv: 

Nagyon nehéz volt a döntés, de végül az Obszidián került ki győztesen ebből a harcból. Szerintem nem is kell mondanom, hogy miért. Egyszerűen imádom. :) Olyan szinten, hogy éppen most készítettem egy a könyv által inspirált karkötőt. XD Őrület. Szóval gratulálok az Obszidiánnak.


Így a végére kívánok mindenkinek boldog

és olvasásban gazdag új évet!


Források:
A képek forrása a Google.hu. 
Az idézet forrása: Jennifer l. Armentrout: Obszidián (231.oldal)
Kiadók:
Kiadó: Maxim kiadó
Könyvmolyképző kiadó
Agave könyvek














0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template