2013. október 25., péntek

Suzanne Collins: Futótűz

Suzanne Collins:

 Futótűz

1, Fülszöveg: Katniss és Peeta megnyerték az Éhezők Viadalát, így ők és a családjaik megmenekültek az éhezéstől, de a fiatalok nem ülhetnek nyugodtan a babérjaikon. Vár rájuk a hosszú Győzelmi Körút, ismét csak a tévénézők árgus szeme előtt. A kötelező udvariaskodás unalmát azonban döbbenet és félelem váltja fel, amikor hírét veszik, hogy lázadás készül a Kapitólium ellen. Snow elnök sosem habozott lesújtani az engedetlenekre, és most is ott csap le, ahol senki sem várja. Emberek halnak meg, családok lesznek földönfutók, Katniss és Peeta pedig újabb küzdelemre kényszerülnek, ahol a tétek még nagyobbak, mint korábban.




2, Saját vélemény: A Futótűz ott ér véget ahol az éhezők viadala befejeződik. Katniss és Peeta hazatérnek, de továbbra sincs nyugalmuk, mivel értesülnek róla, hogy az emberek egyre kevésbé bírják elviselni a Kapitóliumot. Ez legfőképpen a győzelmi körúton nyilvánul meg.Ezek után Snow elnök meg is fenyegeti Katnisst, hogy kivégzi az egész családját és barátait is, ezért Katniss kénytelen engedelmeskedni. A trilógiából nekem ez volt a kedvenc kötetem, annak ellenére, hogy az eleje kicsit unalmas volt, de aztán beindulnak az események.Saját véleményem szerint ebben könyvben a főszereplőkön, de főleg Katnissen nagy  érzelmi fejlődés ment végbe. Az én szememben Katniss nagyot változott az első rész óta. Sokkal nyitottabban áll az összes szereplőhöz. Sokkal több érzelem jut át az érzéseiből és a gondolataiból  számunkra, olvasók számára is. Én ebben a kötetben szerettem meg igazán. Peeta még mindig a kedvenc szereplőm. Nagyon szeretem benne, hogy annak ellenére hogy Katniss érzései nem teljesen világosak az első részben, még mindig kitart az érzései és Katniss mellett ugyanúgy mint régen.Kissé vontatott volt ez a szerelmi háromszög a főszereplők között, volt, hogy már néha a fejemet fogtam,de annyira nem volt vészes.Véleményem szerint Peeta kapcsolata Katnissel sokkal jobban elmélyült mint az előző részben.És éreztem hogy lassan de biztosan katniss is kezd beleszeretni. Én ezt a feltevésemet a párbeszédeikből,cselekedeteikből és persze az ominózus tengerparti jelenetből gondolom.Bár néha Peeta egy kicsit eltúlozta ezt a hősszerelmes dolgot, de így szeretjük. :) Hát Gale. Galet én nem igazán szerettem meg a sorozatban ez főleg a harmadik részben csúcsosodik ki, de az való igaz, hogy nagyon jó barátja Katnissnek és persze nagyon fontos neki a sorsa. A könyv fő fordulópontja a következő éhezők viadala ami túl hamar el is jött. A nagy bejelentés pedig az hogy a következő éhezők viadala kiválasztottjait, az eddigi győztesekből választják ki. Így értelemszerűen Katniss  és Peeta megy a viadalra. Katniss tisztában van vele, hogy ezúttal tényleg csak egy ember nyerhet, és arra kéri Haymitchet, hogy ezúttal peeta életét mentsék meg. Igazából számomra azért volt ez a kedvenc rész, mert itt már lehetett érezni a karakterek jellemfejlődését és az izgalmat. És a végére kapunk egy hatalmas függővéget, amitől a falat kapartam annyira vártam már a következő részt. Akinek tetszett az előző rész annak biztosan ez is fog. :)

3, Összesítés:  
Kicsit unalmas volt az eleje, de aztán beindultak az események. Ezért nem is vonok le csillagot.
- pontozás: *****- öt csillag
- kedvenc karakter: Katniss, Peeta, Haymitch, és Finnick
- Kedvenc rész: a vonatos részek és a tengerparti jelenet
- Ami nem tetszett: a viadal vége nem igazán tetszett, és a könyv eleje unalmas volt.

4, Kedvenc idézeteim: 

- ,,Én vadászom. Peeta süt. Haymitch vedel."

- ,,Ha ezer évig élnél, akkor sem érdemelnéd meg őt."

- „A hetvenötödik évfordulón, emlékeztetőre, hogy még a legerősebb lázadó sem győzheti le a Kapitóliumot, a kiválasztottakat a Viadal eddigi győztesei közül sorsoljuk ki.”

5, Érdekesség: Novemberben jön a Futótűz film. :) Én már nagyon várom...

Forrás:
A kép forrása a Google.hu.
A fülszöveg forrása a Libri.hu.
Az idézet:
1. Suzanne Collins: Futótűz ( 23.oldal)
2. Suzanne Collins: Futótűz (148.oldal)
3. Suzanne Collins: Futótűz

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template