2014. március 18., kedd

John Green: Csillagainkban a hiba

John Green:

Csillagainkban a hiba

1,Fülszöveg:
A rákellenes csodagyógyszer összezsugorítja a tumort, és biztosít még néhány évet Hazelnek, ám ő így is folyamatosan a végső stádiumban van, és a diagnózisában már megírták az élete utolsó fejezetét. De amikor a támaszcsoportban megjelenő, isteni Augustus Waters képében bekövetkezik a nem várt fordulat, Hazel történetét is át kell írni...
A csillaginkban a hiba - John Green eddigi legambiciózusabb és legfájdalmasabb, mélyenszántó, vakmerő, pimasz és kíméletlen műve, lélegzetelállító felfedezőút az élet és a szerelem kacagtató, vérpezsdítő és tragikus birodalmában.

John Green, a New York Times munkatársa, aki többek között Printz-éremmel, Printz-oklevéllel és Edgar-díjjal büszkélkedhet, már kétszer jutott be a LA Times könyvdíjának döntőjébe. John és testvére, Hank a Vlog fivérek a net egyik legnépszerűbb videoblogjának szerzői. John az indianai Indianapolisban él feleségével és fiával.
2,Saját vélemény:
Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy hogyan kezdjek neki ennek a leírásnak. Egyszerűen nem találom a szavakat, azóta hogy végeztem ezzel a könyvel. Nagyon nehéz most nekem akármilyen normális gondolatot összerakni erről az élményről. Nagyon is tisztában voltam vele, hogy mire számíthatok ha elolvasom ezt a könyvet. Tisztában voltam vele, hogy milyen lesz, hogy miről fog szólni, és azzal is, hogy bizony rendesen megfogom könnyezni. De ennek ellenére belevágtam ebbe a könyvbe, és nem bántam meg. Még jó hogy nem bántam meg. Ez a könyv egyszerűen annyira élethű, és fantasztikus, hogy szinte levegővétel nélkül olvastam ki egy délután alatt. De féltem az utolsó oldalaktól. De még mennyire, hogy féltem. Ez a könyv kegyetlenül őszinte, mindig kimondja a tényeket, plusz magával ragadó, szomorú és fájdalmas is. Nagyon is tisztában voltam vele, hogy mi fog történni, és sajnos meg is történt amitől féltem. De olyan mértékben felkavart ez az utolsó pár oldal, hogy nagyon nehéz róla beszélnem. Az író érzelmek egész skáláját vonultatja fel ebben a könyveben, így néha nevethetnékem volt, máskor pedig zokogtam a szomorúságtól. Nagyon mélyen megérintett ez a könyv belül. Sosem hittem volna, hogy képes vagyok végigzokogni 30 oldalt. Ez volt az első olyan könyv ami miatt ténylegesen sírtam, de annyira, hogy a végén már azt vártam, hogy mikor ront be az anyám az ajtón, amiatt, hogy a fél éjszakát átzokogtam emiatt a könyv miatt. Soha az életemben nem hatott míg rám így könyv, mint ez. Sírtam én már más könyvön is, de ez volt az első ,,igazi". Mikor a Kiválasztottan sírtam az teljsen más volt, ott amiatt sírtam mert annyira meglepett az a fordulat, hogy muszáj voltam valahogy kiadni magamból a stresszt, de ennél a könyvnél más volt. Itt végig a szemem előtt lebegett a tragikum, és végig elszorult miatta a torkom. A szereplők egyszerűen csodálatosak voltak, lenyűgöző volt ahogy kezelték a betegségüket, és képesek voltak ennek ellenére is élni az életüket. A történet központjában Hazel áll, az ő szemszögéből ismerjük meg a történetet. Hazel karaktere. Istenem, Hazel. Egy szó van rá: csodálatos. Sosem találkoztam olyan karakterrel aki ennyire emberi, őszinte és ennyire igazi lenne mint Hazel. Én imádtam a karakterét. Az egész könyvben ível felfelé a karaktere egészen a végéig, mondhatjuk, hogy olyan mint egy hullócsillag. Csak ő nem lefelé, hanem felfelé ível. Szerintem viszonylag sokat változik a könyv végére, amiatt hogy Augustus belepottyan az életébe. Az is tetszett Hazelben, hogy a betegsége miatt kiélvez minden napot, és közli is a könyvben, hogy ő már nagyon régen elfogadta az állapotát, és megpróbál ehhez mérten élni. Hazel nagyon erős, de szerintem még erősebb lesz mikor találkozik Augustusszal. Ők ketten kölcsönösen segítik egymást lelkiekben, és kölcsönösen erőt nyújtanak a másiknak. Én a könyv elejétől a végéig nagyon szerettem Hazel karakterét. Néha a könyv igen nyomasztó hangulatát, is képes volt feloldani néhány jó elsütött poénjával. De ez a könyv nagyon nem vicces, semmi vicc nincs benne, csak őszinteség. Mivel arról szól hogy hogyan él két fiatal akik, rákkal küzdenek, és arról , hogy hogyan próbálnak ezen mindketten túllépni, és élvezni az életet. De visszatérve Hazelre. Nagyon tetszettek azok a részek is amikor arról beszél, hogy mennyire szereti a Mennyei megbántás című könyvet, ami a kedvence. Pont ez is az egyik kulcs momentuma a könyvnek, hogy Hazel hogyan próbálja megtalálni a válaszokat a könyv végével kapcsolatban. Mivel ezt a a könyvet az író teljesen félbeszakítja, és Hazel nem képes elviselni, hogy nem tudja meg, hogy mi lett a kedvenc szereplői sorsa. Emiatt még képes lesz Amszterdamba is elutazni, hogy megtudja a válaszokat. A másik főszereplő Augustus, aki szintén rákos, és amputálni kellett az egyik lábát. Nekem ő volt a személyes kedvencem. Sosem találkoztam még olyan figurával mint Augustus. Engem lenyűgözött a jelleme. Vidám volt, ahhoz képest élettel teli, és vicces. Imádtam a beszólásait. Ő az a fajta ember aki képes a legrosszabb szituációból is a legjobbat kihozni. Mindig képes volt Hazelt boldoggá tenni, és pont ezt szerettem benne. Sosem hagyta, hogy a Hazel a betegségére gondoljon, mindig próbálta boldoggá tenni. De ennek ellenére az ő karakterének is megvan a mélysége, és a kíméletlen őszintesége. Mivel Augustus a betegsége előtt jó kosárlabdázó volt, de minden megváltozott mikor beteg lett. Pont jó volt Augustus karaktere, nem volt egy merő poéngyár, mert megvolt a maga tragédiája akár csak Hazelnek. Ő és Hazel kiváló párt alkotnak együtt. Tökéletesen kiegészítik egymást, és mindig tudnak egymásra támaszkodni ha kell. Hazel életébe hirtelen köszönt be a nagy szerelem, úgy mint egy üstökös, de hiába próbál ellenállni neki, csak magával ragadja. Sajnos az ő történetük túl tragikus, nem éppen így képzelünk egy első szerelmet, sosem lehet tudni hogy meddig tart. A hétköznapi tinik életében a szerelmek jönnek-mennek, hamar elmúlnak, de nekik lehet hogy ez az utolsó. És ez a legtragikusabb az egészben, hogy nem tudni mi fog történni. Én is végig szorítottam nekik, de hát semmi nem úgy alakult ahogy szerettem volna. Legyen elég annyi hogy nem happy end a sztori vége. De itt volt még nekünk Isaac is. Számomra ő is emlékezetes karakter volt. Isaccnek is rákja van, ami miatt meg is vakul, ráadásul még a barátnője is elhagyja. De ott van neki Hazel és Augustus akik segítenek neki kilábalni a kétségbeeséstől. Isaac is szimpatikus karakter volt, tetszett benne, hogy ő is végig kitartott, és nem adta fel, annak ellenére hogy megvakult. Hát az ő története sem volt éppen boldog. Ez a könyv kíméletlenül őszinte, fájdalmas, de egyben egy gyönyörű történet is. De azért is fájdalmas , hogy ilyen történhet két tizenévessel, hogy fiatalok de mégis ennyire próbára teszi őket az élet. Én még most az olvasás után is a hatása alatt vagyok, és szerintem sosem fogom elfelejteni ezt a könyvet. Örökre maradandó nyomot hagyott bennem Hazel és Augustus története. Maradandó kedvenc született, azt hiszem. Nagyon szépen köszönöm ezt a könyvet John Greennek, hogy megírta, és hogy belevéste a lelkembe a történetét.

3,Összesítés:
-Pontozás: *****-(öt pont) de szerintem 5 fölé! :)
-Kedvenc karakter: Hazel és Augustus
-Kedvenc jelenet: Anna Frank múzeum
-Ami nem tetszett: tökéletes volt *-*

4,Kedvenc idézeteim:
Az örökkévalóságot adtad nekem a megszámozott napokban, és én hálás vagyok érte.

 – Én azt mondom – folytatta Isaac –, hogy Augustus Waters olyan sokat beszélt, hogy még a saját temetésén is képes lesz közbekotyogni. Beképzelt is volt: irgalmas Jézusom, még pisálni se tudott anélkül, hogy ne elmélkedjen az emberi salakanyag metaforikus felhangjain. Hiú is volt: nem hiszem, hogy valaha is találkoztam még egy olyan, testileg vonzó személlyel, aki ennyire tudatában lett volna testi vonzerejének. – Mégis azt mondom: amikor a jövő tudósai beállítanak a házamba a robotszemekkel, és azt mondják, próbáljam ki őket, azt felelem nekik, húzzanak el, mert Gus nélkül nem akarom látni a világot.
243-244. oldal

A kép forrása a Google.hu
A fülszöveg forrása a Libri.hu
Az idézet forrása: John Green: Csillagainkban a hiba: (244.o)
 John Green: Csillagainkban a hiba:(243.244.o)

5,Érdekesség:
Ebben az évben film készül belőle, és én már beszereztem a 100-as zsepit. Ez egy kötelező film lesz. *-*

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template