2014. március 16., vasárnap

Alex Flinn: A szörnyszívű

Alex Flinn:

A szörnyszívű

1,Fülszöveg:
Egy szörnyeteg. Nem farkas vagy medve, gorilla vagy kutya, hanem egy teljesen új faj, ami két lábon jár - egy karmos-agyaras teremtmény, akinek minden testrészét sűrű szőr fedi. Azt hiszik, ez egy tündérmese? Nincs olyan szerencsém. New York Cityben vagyunk. És a jelenről beszélek. Nem baleset ért, és nem valami betegség támadott meg. De örökre ilyen torz maradok, hacsak meg nem sikerül törnöm az átkot. Igen, az átkot, amit az irodalomórámra járó boszorkány bocsátott rám. Hogy miért változtatott szörnyeteggé, aki nappal elrejtőzik, éjszaka pedig az utcákon settenkedik? Elárulom. Elmesélem, milyen voltam Kyle Kingsburyként, olyasvalakiként, aki mindenki lenni szeretne, gazdagon, tökéletes külsővel és tökéletes élettel. Utána elmesélem, hogy váltam tökéletesen... szörnyeteggé. "Ínycsiklandó szerelmi történet... az örök romantikusok a világ minden részén élvezni fogják" - Anette Curtis Klause, a Vér és csokoládé szerzője.
 2,Saját vélemény:
A múlt héten beteg voltam, azért bőven volt időm olvasni. Pont azon a héten voltam a könyvtárba, és kedvet kaptam hozzá, hogy újra elolvassam ezt a könyvet. Már akkor is tetszett mikor először olvastam, és most is ugyanígy voltam vele. Az első dolog ami azonnal megtetszett a könyvben, hogy a szépség és a szörnyeteg mesére épít az írónő. Mindig is szerettem azt a mesét, és nagyon tetszett, hogy van belőle egy hasonló könyv. A történet maga szinte ugyanaz, csak ezt a könyvet már modernizálta az írónő. A fülszöveg nem sokat árul el a történetről, úgyhogy nagy vonalakban elmondom. A történet főszereplője Kyle Kingsbury aki népszerű és jóképű diákok életét éli egy New York-i magániskolában. Ám ennek ellenére Kyle eszében semmi más nem jár csak a külsőségek. Lenézi a ,,csúnyább" diákokat, és csak saját magával törődik. De az élete örökre megváltozik mikor átveri Kendrát, akiről sokan hiszik hogy boszorkány. Kyle aljas módon átveri a lányt, akiről kiderül, hogy tényleg boszorkány. Kendra bosszúból megátkozza Kylet és szörnyeteggé változtatja. Addig nem változhat vissza amíg nem talál valakit aki a külseje ellenére szívből szeretné, és minderre két éve van. Kyle a kezdeti hitetlenkedésből és kétségbeesésből lassan rájön, hogy nem tudja feloldani az átkot, ezért apja egy külön házba költözteti. Szerintem elég is volt ennyi a történetből. Először is nekem nagyon tetszett a történet felépítése, és pont úgy haladt a történet ahogy az eredeti mesében is volt. Itt is felbukkantak már a meséből ismert dolgok, például a rózsa, a varázstükör, a boszorkány. Miután Kyle elkerül otthonról és saját háza lesz, Magdával, a házvezetőnővel és Willel, a tanítójával él. Később egy este, hallotta hogy valaki betört a kertjébe. A betörő nagyon félt Kyle-tól ezért felajánlotta hogyha nem jelenti be a rendőrségen, akkor cserébe odaadja neki a lányát, Lindy-t. Kyle tudta, hogy kiről van szó mivel már egyszer találkozott vele az iskolai bálon, de akkoriban nem tartotta szépnek a lányt. Kyle elfogadta az ajánlatot, és nemsokára meg is érkezett Lindy. Úgye ez pedig egy újabb ismert momentum a meséből, mikor a szépség vállalja a rabságot a szörnyetegnél. Ezek után lassan kialakul a kapcsolat Kyle és Lindy között. A szereplők. Kyle, a könyv elején nagyon felszínes gondolkodású, csak a külső érdekli. De miután a boszorkány átváltoztatja megváltozik. Sokkal kedvesebb lett, segítőkésszé és figyelmes karakterré vált, mivel ő is megtudta hogy milyen ha az embernek kívül állóként kell élnie. Én nagyon megszerettem Kyle karakterét, igazán szimpatikus lett a végére. És végre megint egy fiú a főszereplő. :). Lindy, volt a másik főszereplő. Számomra ő egy kifejezetten szimpatikus és szerethető karakter volt. Kedves, figyelmes, és vidám karakter volt, és az is tetszett benne hogy nagyon szeret olvasni. :). Az is tetszett, hogy kedvesen viszonyult Kylehoz, hogy nem volt  felszínes. Ők ketten igazán jó párost alkottak. Magda, a házvezetőnő karaktere is jó volt. Tetszett benne, hogy végig nagyon kedves volt Kylehoz, még annak ellenére is hogy Kyle nem mindig volt kedves vele. A harmadik karakter Will volt. Will vak, így sosem látta Kylet, míg ,,csúnya" volt, de ennek ellenére jól kijöttek . Will karaktere igazán üdítő volt. Tetszett benne hogy a vaksága miatt nem sajnáltatta magát, és sosem engedte hogy sajnálják. Igazán magabiztos karakter volt. A történet persze abba az irányba halad, amire gondolunk. A végén Lindy megmenti Kylet az átoktól, és boldogan élnek amíg meg nem halnak. :) Jó-jó ez egy kicsit le lett egyszerűsítve de nem szeretném lelőni a poént. Viszont az egyik legjobb dolog a könyvben, hogy van tanulsága. Az hogy sosem szabad külső alapján ítélkezni, hogy csak a belső a fontos. De ez egy általános igazság, amit már elég sokszor hallottuk. Összességében nagyon tetszett ez a könyv, és már az író másik könyvét is elolvastam, ami szintén nagyon tetszett.

3,Összesítés:
-Pontozás: *****-(öt pont)
-Kedvenc karakter: Kyle, Lindy
-Kedvenc jelenet: mikor Kyle és Lindy a padláson vannak
-Ami nem tetszett: jó lett volna a váltott szemszög

4, Kedvenc idézeteim:

Persze lehet, hogy úgy végzem, mint azok az őrült öregemberek, mondjuk hatvan macskával. És egy szép napon a szomszédok panaszt tesznek a szag miatt, és kiderül, hogy meghaltam, és a macskák megettek.
228. oldal


– A rózsák túl olcsók – mondtam.
– Egy szép dolog az árától függetlenül értékes. Azok, akik nem látják meg az értékes dolgokat az életben, soha nem lesznek boldogok. Azt szeretném, ha boldog lenne, Kyle úr.
34. oldal


Szeretlek, gondoltam.
De nem mondtam ki. Nem attól tartottam, hogy az arcomba nevet. Ehhez ő túl kedves. Sokkal komolyabb dologtól rettegtem – attól, hogy nem mondaná, hogy ő is.
201. oldal

A kép forrása a Google.hu
A fülszöveg forrása a Libri.hu
Az idézetek forrása: 1, Alex Flinn: A szörnyszívű:(228.o)
2, Alex Flinn: A szörnyszívű:(34.o)
3, Alex Flinn: A szörnyszívű:(201.o)
Kiadó: Könyvmolyképző kiadó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template