2013. október 16., szerda

Suzanne Collins: Az éhezők viadala

Suzanne Collins:

Az éhezők viadala

1, Fülszöveg:
Életben tudsz maradni egy olyan vadonban, ahol mindenki az életedre tör? Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal - számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel.
Suzanne Collins trilógiája az utóbbi évek legnagyobb nemzetközi könyvsikere, amely hónapokon át vezette az eladási listákat a világ számos országában. 2012 márciusában pedig a mozikba kerül Az Éhezők Viadala filmváltozata, Jennifer Lawrence-szel a főszerepben.
2, Saját vélemény: Főhősünk Katniss,aki a húga helyett jelentkezik az éhezők viadalára. Katniss, mint főszereplő zseniális. Bátor, magabiztos és önfeláldozó, ami egy igazán jó példaképpé és karakterré teszi. Engem nagyon meghatott hogy a húga helyett jelentkezett a versenyre, és én itt igazán elgondolkoztam rajta hogy vajon én mit tettem volna a helyében. Nagyon magabiztosan állt ki a vetélytársai ellen, pedig tudta hogy vannak nála erősebbek és kegyetlenebbek is. Most pedig szerintem nem árulok el nagy titkot hogy a versengésen kívül felbukkan még egy szál a könyvben ez pedig a szerelmi szál. A két fiú pedig nem más mint Gale, a gyerekkori jó barátja és Peeta, aki egyszer segítségére volt Katnissnek. Jellemükben a két srác nem is különbözhetne jobban egymástól. Gale olyan igazi bátor, erős, magabiztos és jó harcos stílus, míg Peeta inkább a nyugodt, kedves, segítőkész vonalat képviseli. Ebben a kötetben, de ez így lesz az egész trilógia alatt, szerintem nem igazán fektetnek nagy hangsúlyt erre a szálra. Én néha egy kicsit kevésnek éreztem, lehet hogy jobban ki lehetett volna ezt aknázni, de igazából nem volt nagy hiányérzetem, ettől függetlenül még az egyik kedvenc könyvem marad. :). Az éhezők viadala. Nekem ez volt az egyik legkegyetlenebb és leghihetetlenebb dolog amit valaha könyvben olvastam. Hihetetlen hogy arra kényszerítik az embert hogy megöljön egy másikat, ráadásul némelyik szereplő nem is egyet. És ráadásul ezt egy megrendezett, közvetített tévéműsorban teszik.A küzdelem résztvevői 12- 18 éves lányok és fiúk mind a 12 körzetből. Akik életre-halálra küzdenek egymással egy virtuális arénában, ahol teljesen magukra vannak utalva csak a támogatóik segíthetnek, már ha vannak. És most jön egy fontos dolog a történetben. SPOILER!- Haymitch,Katniss és Peeta mentora, kitalálja hogy legyen úgy mintha szerelmesek lennének, így több támogatót szerezhetnek. Végül is beválik, és Katnissnek többször is segítenek a támogatók. SPOILER VÉGE! A mellékszereplők is nagyon jók voltak. Nagyon szerettem Effiet, bár néha idegesítő volt, Cinnát és Ruet is. A könyv egyik legszomorúbb és legmegindítóbb része Rue halála. Szörnyű volt olvasni ezt a részt, mert nagyon szerettem a kislányt. Katniss és Peeta kapcsolata is sokkal szorosabb lesz a végére, és Katniss jobban is bízik benne. Ezeknél a részeknél jön elő nálam az a dilemma.amit én az egész sorozaton keresztül érzek, hogy Katniss valójában most mit is érez Peeta iránt. A fiúról már hamar kiderül, hogy ő valójában is szerelmes Katnissbe de Katniss esetében ez a színészkedés miatt nem teljesen világos. Nem tudom lehet hogy csak én éreztem így. Én ennek a könyvnek a kapcsán gondolkoztam el azon, hogy vajon mennyire tükrözi ez a való világot.Rémisztő belegondolni, hogy az emberiség kegyetlensége akár idáig is fajulhat. Nem azt mondom, hogy biztosan ilyen lesz a jövőnk de engem ez a könyv gondolkodásra késztetett. Emellett arra a félelmetes felismerésre jutottam, hogy ez valójában nem is új keletű dolog. Hát nem valami hasonló dolog zajlott le az ókori Rómában is a gladiátor viadalokon? Persze nem ennyire megszervezetten és tudatosan de akkor is hasonlóan. Én mindenesetre remélem, hogy még csak hasonló sem fog történni a világban. Összességében ez a könyv fantasztikus és letehetetlen olvasmány. De aki esetleg nem olvasná el, annak örömmel mondom, hogy van belőle film is, Jennifer Lawrence és Josh Hutcherson főszereplésével. :)

3, Összesítés:
Ettől a könyvtől függő leszel és le sem bírod majd tenni. Egyszerűen nagyon jó.. :) <3
- Pontozás: *****- öt csillag
- Kedvenc karakter: Peeta és Katniss
- Kedvenc rész: A barlangos jelenetek :)
- ami nem tetszett: nem volt ilyen.

4, Kedvenc idézeteim:
"Ne felejtsd el, hogy őrülten egymásba vagyunk zúgva, szóval bármikor nyugodtan megcsókolhatsz, ha kedved van."

Annyi kedvesség szorult beléd, mint egy széttaposott meztelen csigába. 

Forrás:

Forrás:
A kép forrása a Google.hu.
A fülszöveg forrása a Libri.hu.
Az idézet:
1, Suzanne Collins: Az éhezők viadala (3. rész, 19. fejezet)
2, Suzanne Collins: Az éhezők viadala   ( 99. oldal)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template