2015. augusztus 18., kedd

John Green filmadaptációi, avagy mit várok az Alaska nyomábantól

Sziasztok!

Újabb bejegyzést hozok nektek, ezúttal John Green könyveiről, 

és az azokból készült filmekről lesz szó, és hogy mit szeretnék látni

a következő  filmadaptációban

 

1.  Igen, mindannyian jól ismerjük John Green-t és a könyveit, bár általában mindenki a Csillagainkban a hibáról ismeri a nevét. Ami szerintem nagyon nagy baj, mivel szerintem nem mondható, hogy ez a könyve lenne a legjobb. Én eddig három könyvét olvastam: A Papírvárosokat, az Alaska nyomábant, és a Csillagainkban a hibát. A Katherine a köbönt pedig nemsokára szeretném elkezdeni. Saját benyomásom a könyveiről, hogy messze kiemelkednek a mai ifjúsági irodalomból, sőt én már elég nehezen sorolom az ifjúsági kategóriába is. Szerintem többek annál. Összehasonlítva más írókkal, magasan kiemelkedik a könyvei gondolatiságával, mondanivalójával és karaktereivel is. Mert mondjuk ki az őszintét, a mai ifjúsági írók, főleg a külföldiek, eléggé egy sémára írják a könyveiket. Szinte a sztorik és karakterek is ugyanazok. És mégis falják az emberek. Kérdezem én, hogy miért? Én már nagyon meguntam ezeket a könyveket, hogy mindig ugyanarról a béna lányról vagy nagyon bátor lányról és a hihetetlenül jóképű, és erős fiúról kell olvasnom. Nekem ezek a könyvek nem túl reálisak. És hát mondjuk, magyar írók terén meg áá. Itt se jobb a helyzet. Leiner Laura akit a fiatalok, gyerekek nagyon szeretnek, de én már ezekből a limonádé, aranyos sztorikból kinőttem. És ez nem sértés, azoknak akik szeretik ezeket a könyveket. Mert magyar íróhoz képest jó, és tényleg, arra tökéletes, hogy megszeress olvasni. De egy idő után több kell ennél. Nálam pedig John Green volt ez a több. Nyilván én is a Csillagainkban a hibát olvastam tőle először, aztán az Alaskát majd a Papírvárosokat, ami mondjuk ki őszintén, a kedvencemmé vált minden téren.

 

2. Áttérve a filmekre:

1. Csillagainkban a hiba: Ugye ezt a filmet, tavaly készítették, és egyből bomba szenzáció lett. De olyan szinten, hogy tényleg több ezren vagy talán milliók ismerték meg John Greent. Ami nem baj, mivel tényleg jó író és megérdemli. A film maga nagyon könyv hű lett, tényleg semmi kifogásom nem volt, és a castingot is csak dicsérni lehet, mert Shaleen Woodley  és Ansel Elgort is nagyon jók voltak. A zene abszolút jó volt. Az egyetlen hibája a filmnek, ami ugyancsak a könyvnek is kissé hibája, hogy nagyon bőgősre sikeredett, néhol picit hatásvadász, amit annyira nem lehet neki felróni mert egy ilyen sztorinál mit várunk? Szomorú sztori, szomorú vég. Összességében én anno nagyon meg voltam vele elégedve, és még most is tartom a véleményem.

 

2. Papírvárosok: Hát igen a másik megfilmesített John G. könyv. Ezzel már több bajom is volt. a filmet pont most nyáron adták ki, Cara Delevingne és Nat Wolff főszereplésével. Nekem a casting fantasztikus volt. Cara volt a tökéletes Margó, és engem egyáltalán nem érdekelt, hogy a könyveben nem így nézett ki, én még örültem is. Annak ellenére, hogy nem szerepelt sokat, nagyon hitelesen adta a karaktert, és teljesen passzolt Margo szerepére. Csak annyit tudok mondani, hogy Cara valójában Margo. :) És Nat Wolff, a kincs. Ő is fenomenális volt, fiatal korához képest, Csak úgy mint Cara hitelesen és meggyőzően alakította Quentint, és végig elhittem róla, hogy ő Q. Az érzéseket, és a tetteit is érzelmesen és hitelesen játszotta végig. Tényleg nagyon jó volt. A barátai is királyak voltak. Ben és Radar is nagyon jó volt, főleg a poénok, és a két lány Lacey és Angela is jók voltak, kevés szerepükhöz képest. Szóval a casting és a zene is nagyon jól sikerült, és persze a képi világ is. A nagy bajom a végével és a mondanivaló. avagy a lényeg átadásával volt. Először is ami nagyon nagy baj, és amit én is utólag vettem észre, hogy kihagyták azt az elképesztően fontos dolgot, hogy Q sokáig azt hiszi, hogy Margo megölte magát. Emiatt a kihagyott dolog miatt lett a vége is elbagatelizálva és a lényeg, az érzelmek is. Azóta újraolvastam a könyvet, és rájöttem, hogy ez a gyökere az egésznek, a halott ember akit találnak, aztán Margo utalásai a könyvben a halálra, és a komment is amit hagyott, ezeket mindet kihagyták. Pedig így nyert volna értelmet, és a vége is ezért nem lett jó, mert nem volt semmi különösebb feszültség. Nem tudom ezt miért hagyták ki, talán ezt már félték meglépni a rendezők ,hogy ezt beletegyék? Pedig nem kéne. Pont itt kellett volna bátornak lenni, és beletenni azt a gondolatot, hogy Margo talán öngyilkos lett. És egyébként teljesen elképzelhető lett volna, a könyvben is számítottunk rá, de végül ugye nem ez történt. Így a filmbeli vég nekem nem tetszett, szerintem a báli jelenet már csak akkor lehetett volna klisésebb, ha Margo is belépett volna nagy lassítva a terembe. Én már itt a fejemet fogtam. De komolyan. És azt sem tudom eldönteni, hogy, javítsatok ki ha tévedek, de pont ebben a jelenetben mikor Q meglátja Benéket a terembe, elhangzik valami olyasmi mondat, hogy nem Margo volt a csodája, hanem ez. Azt hiszem valami ilyesmi, bár nem biztos. És én ezen, ha tényleg így volt, nagyon kiakadtam. Quentinnek igen is Margo volt a csodája, ha nem is olyan elvont és istenített jellegben mint kezdetben. Általa találta meg önmagát, ismerte meg Margot és saját magát, az emberi természetet,a barátait, olyan dolgokat csinált amit valószínűleg máskülönben sosem. Szóval Quentin csodája akkor is Margo volt, akárki akármit mond. Szóval összességében nem volt amúgy rossz, csak tényleg elég limonádé, amerikai tinifilm jellege lett, ami nagy baj, mert a könyv egyáltalán nem ilyen. Sikerült az egészet, átvinni egy sablon sztoriba, némi csalódással a végén. Pedig milyen jó lehetett volna. És mivel nálam személyes kedvenc, én duplám szomorú vagyok.

 

 3. Alaska nyomában: A 3. John Green könyv. Bár ezt a filmötletet még nem erősítették meg, de nagyon várható a film ebből a könyvből. A könyvet nemrég fejeztem be, és nagyon tetszett. A karakterek, a cselekmény és a hangulat is. Alaskát különösen szerettem. Érdekes módon az eddig megismert John Green karakterek közül ő és Margo a kedvencem. Csak annyi a kérésem hogy ezt a filmet ne rontsák el, mert ha jó lesz, akkor valószínű ez lesz a legjobb filmvászonra vitt John Green könyv. Sokkal erőteljesebb és nyomasztóbb mint az eddigi kettő, és ebből egy igazán jó kis filmet lehetne csinálni. Erőteljes kis dráma lenne. Olyan gondolatok és karakterek vannak benne, hogy hihetetlen. És a tragikum is megindító. Az hogy, hogyan birkóznak meg a gyásszal, a fájdalommal, Alaska a lelki gondjaival, és egyéb problémákkal. Ez filmen, csakúgy mint könyvben fantasztikus lenne. Csak ne rontsák el a lényeget, pont mint a Papírvárosoknál, ennyit kérek. Maradjon meg a szomorúság és a vége is olyannak amilyen. Nagyon nagy elvárásokat támasztok a film felé, és bízok a rendezőben és John-ban is. Remélem, hogy jól fogják feldolgozni a könyvet.

kép: http://covers.booktopia.com.au/big/9780007523160/looking-for-alaska.jpg

Végezetül, remélem nektek is tetszett a véleményem, és írjatok kommentet hogy nektek mi a véleményetek, mit vártok a filmtől. :) és John Green, szeretünk! :D 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template