2014. november 23., vasárnap

A kiválsztott update!

Véleményem(SPOILERES!!)

Hát nem is tudom mit mondjak. Tegnap néztem meg a filmet, de még most is sokkos állapotban vagyok. :) Hát őszintén szólva úgy indultam el, hogy különösebben nem számítottam semmi különösre, mivel tudtam hogy nagyjából mire is számíthatok. Ehhez képest olyat kaptam amire nem számítottam. Anno mikor olvastam a könyvet én személy szerint nem voltam elájulva tőle, egy két pillanatot kivéve.Valahogy nem értettem, hogy miért lett zárókötethez képest ilyen egyszerű. Hát a filmben megkaptam amit eredetileg hiányoltam a könyvben. Amúgy eléggé vegyes véleményeket olvastam a filmmel kapcsolatban. Általában tetszett az embereknek, de mindenkinek a 2. maradt a kedvenc, és ezt meg is értem. Nekem is a 2. volt a kedvenc. Eddig!! SPOILER VESZÉLY!


Pozitívumok:
 - Az új szereplők szerintem nagyon jók voltak, jól hozták a karakterüket. Coin elnököt bírtam, bár különösebben nem lett a kedvencem, de a filmbeli így is szimpatikusabb mint a könyvbeli.  Cressida: Natalie Dormert amúgy is szeretem, de szerintem itt is nagyon jó volt, de azért hátha lesz több szerepe is. Amúgy a haja szerintem nagyon jól állt neki.:) A filmes csapat: ők is szimpatikusak voltak de különösebben nem szerepeltek. Boggs: Őt már az elejétől kezdve nagyon bírtam, és még a színész is nagyon jó. 
- A film változtatásai szerintem érthetőek voltak(pl. effie a stylistok helyett) és nem voltak zavaróak, sőt! A kiszabadítós jelenet nagyon tetszett, ahogy Gale-ék behatoltak, meg a kínzószobás jelenet is nagyon el lett találva.
- A zene nekem nagyon bejött, meg tetszett hogy voltak benne már korábbi dalok is.
- A hanging tree, és Jen hangja is szerintem a film egyik fénypontja volt, nagyon tetszett az egész jelenet, és főleg ahogy a körzet tagjai a végén ezt énekelve vonultak a békeőrök ellen. Nagyon felemelő és megható pillanat volt. Az egyik kedvenc részem volt.
- Én őszintén szólva nagyon, de nagyon örültem, hogy többször felbukkan a filmben Peeta gyöngye, amit Katniss-nek adott. Imádtam, hogy mutatták ahogy Katniss folyamatosan a kezében fogdossa. Féltem hogy kihagyják de szerencsére nem. Nekem itt esett le, hogy Katnisst valójában mennyire megviselték a történtek.Kicsit szerintem ki is alakult nála a posztraumás stressz is. Gyakorlatilag bele van bolondulva az egészbe. Ha nem is úgy mint ahogy Annie bolondult meg, de valahogy mégis. Szinte csak a héjja önmagának. És ez Finnick-nél is látszik, mikor a kötéllel szórakozik. Bár ez a viselkedés az átélt borzalmak után nem meglepő, így a realisztikus szerintem. Egyrészt beleroskadt Peeta elvesztésébe, a körzete pusztulásába, és a számos olyan esemyénybe ami a saját életére nézve volt hatással. 
--Ezek után SPOILERES RÉSZEK is következnek. Ezek az én saját kedvenc részeim:
-Katniss éneklése fantasztikus volt.Számomra legalábbis biztosan,főleg az éneklő lázadókkal akik a halálba meneteltek. Felemelő pillanat volt. 
- Nagyon tetszett ahogy Gale elmesélte a 12. körzet bombázását, és hogy önként ment kiszabadítani Peetát. Gale sosem volt a kedvencem, de ez most nagyon tetszett tőle. 
- Az abszolút kedvencem azok viszont Katniss érzelmes pillanatai voltak. Az indító jelenetet imádtam, szerintem nagyon el lett találva. De a kedvenceim katniss közeli jeleneti voltak. Azok amikor csak az arcát láttuk. Főleg azok a jelenetek amikor Peetát nézte a Kapitólium propaganda filmeiben. Már az is mikor először meglátta Peetát a tv-ben már az is fantasztikusan meg volt csinálva. Szinte magamban is éreztem katniss érzéseit. Fájdalmas volt. Nekem itt mutatkozott meg Jennifer fantasztikus színészi játéka. Vagy az mikor Peeta figyelmeztette őket, akkor is nagyon közelről mutatták Katnisst. De az a rész mikor Peeta Katniss-hez beszél, az volt a legjobb. Ahogy Katniss látja hogy mi lett peetával, ahogy rájön, hogy már nem ugyanaz, és az arckifejezése is valami eszméletlen volt. Számomra kézzel fogható volt a fájdalom abban a pillanatban. Számomra nagyon átjött a jelenet tragikussága. Ahogy Katniss sírva nézi őt, és Peeta is sírni kezd, nekem olyan volt mintha tényleg látták volna egymást. Nagyon tetszett, és főleg az is hogy rám is hatással volt. Nem olyan tipikus sóhajtósan ahogy azt sablonosan gondolnánk hanem tényleg fájt nekem is, hogy mit tettek Peetával, nemcsak Katniss-nek. És szerintem ez egy film célja, hogy a néző is együtt érezzen a szereplőkkel. Nálam ezt tökéletesen elérték. Már előre féltem a végétől. 
- De a legsokkolóbb és legbrutálisabb a vége volt. SPOILER! Én már tudtam előre hogy mi lesz, és tudtam, hogy, hogy fogok reagálni. Nagyon nem akartam, hogy ezt történjen, de nagyon tudtam hogy ez fog.  És rám valami brutálisan hatott. Nem volt elég a jelenet maga még ráadásul hideg is lett a teremben, és már szinte vacogtam, még erre rájött a jelenet brutalitása is, szóval nagyon ki voltam. Ahogy Katniss bemegy Peetához, és Peeta felé fordul az kegyetlen volt. Már Peeta a ottléte is durva volt, de a brutálisan összevert és lesoványodott arca látványa fájdalmas volt. A döbbenettől be is csuktam a szemem egy pillanatra, annyira ledöbbentett Peeta megtört látványa. Nekem mindig is ő volt a személyes kedvencem, még Katnissen is túltett 
és így borzalmas volt látni. De ahogy rátámadt Katniss-re az volt még igazán kemény. Én nem gondoltam, hogy ez ennyire durva lesz, merthogy a könyvben is sokkoló volt, de nem hatott ennyire erősen. Főleg nem úgy hogy, itt vizuálisan láttam. Teljesen lesokkolt a jelenet, el is kezdtem egyből sírni, még úgy csukott szemmel is. Nem is bírtam odanézni. A végén Katniss vörös szeme pedig félelmetes volt, nem hittem hogy ennyire brutális lesz. 
Bár az utolsó képkockák is hasonlóan ütősek lettek. Nem is tudom leírni az érzéseimet, nagyon nem erre számítottam. Nagyon tetszett. Ahogy Coin mondja a buzdító beszédet, arról hogy milyen kemények, és erősek, meg hogy holnap meghódítják Panem-et és béke lesz, és eközben Katniss Peeta szobája felé megy, és meglátja a kínlódó, rángatózó és szenvedő Peetát, úgy bennünk is megváltozik valami. Hiába lesz minden rendben Panem-ben, Katniss továbbra is szenved, és már lehet hogy örökre elvesztette Peetát is. És ez az ellentét az amin már 2 napja gondolkozok, hogy milyen érdekesen lett ez így megcsinálva. Szerintem tökéletes vége volt ez a filmnek. Az utolsó másodpercben ahogy látjuk az üvegen túl Peeta szenvedő arcát és Katniss arcát ahogy tökröződik az üvegen, az valami frenetikus volt. Szerintem. Pont elegendően volt drámai és brutális is. 
--Én még most sem dolgoztam fel, de amúgy nagyon tetszett. ÉS talán Jen játéka és Peeta karaktere miatt, de ez lett a kedvencem. Nekem felülmúlta a könyvet. Sokszorosan. 10/10---
Josh valami fantasztikus volt :)



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template