2013. december 15., vasárnap

Jamie Mcgurie: Gyönyörű sorscsapás

Jamie Mcguire:

Gyönyörű sorscsapás

1,Fülszöveg:
Az új Abby tökéletes. Nem iszik, kerüli a káromkodást, a pólói kifogástalan rendben sorakoznak a szekrényében - azt hiszi, elegendő távolság választja el a múltjában rejlő sötétségtől. De amikor megérkezik a legjobb barátjával, Americával a főiskolára, az új élet felé vezető útja gyorsan megváltozik. Travis vézna testét tetoválások borítják, tipikus laza srác, azt testesíti meg, amire Abbynek szüksége van és amit szeretne elkerülni. Abby távolságtartása felkelti a kíváncsiságát és cselhez folyamodik egy egyszerű fogadás segítségével: ha ő veszít, önmegtartóztató marad egy hónapig, ha Abby marad alul a játszmában, Travisnél fog lakni ugyanennyi ideig. Travis nem is sejti, hogy a párjával hozta össze a sors, akármelyikük is nyer. Szerelem és játék keveredik a népszerű írónő, Jamie McGuire regényében, amely a fiatal olvasók körében nagy népszerűségre számíthat. Ne hagyd ki, játszd meg te is a tétjeidet! Szerinted Abby nyer vagy Travis? Vagy ebben a játékban nincsenek vesztesek?

2, Saját vélemény: 
Miután befejeztem az első gondolatom az volt, volt mennyire jó ez a könyv. Nagyon szkeptikusan álltam hozzá ehhez a könyvhöz, de azt kell, hogy mondjam, hogy ahhoz képest az egyik kedvenc könyvem lett. Meg egyébként a nagyon szép borítója is megtetszett. :) A könyv Abby nézőpontjából van megírva,de azóta már kijött egy másik is Travis nézőpontjából. A történet nem csak arról szól ami odafenn le van írva, hanem bőven rendelkezik még más jellegű sztorikkal. A fogadás csak része a nagy egésznek. De ami nagy részben nagyon jóvá teszi ezt a történetet, a szereplők. A főszereplő Abby még hagyján, de America, mint legjobb barátnő és Shepley, mint America barátja, azért nagyban viszik a pálmát. Sőt én még Finchet és Karát is szerettem, bár Kara nem is szerepelt szinte soha a könyvben, de azért mindketten jó karakterek voltak. Americát azért szerettem mert szerintem abszolút nagyon jó legjobb barátnője volt Abbynek. Mindig ott volt ha kellett, megvigasztalta Abbyt, és persze vicces karakter volt, számomra az egyik kedvenc szereplő lett. Shepley, ő Travis unokatesója és egy lakásban is lakik vele, így ismeri Travis titkait és ,,piszkos" kis életét. Nekem Travis és America után ő az egyik kedvencem, vicces volt, és mindenek előtt jó barátja, mind Travisnek, mind Abbynek. Jó ezzel le is tudtuk a mellékszereplőket, jöhetnek a főszereplők. A főszereplőnk Abby volt, a fiatal egyetemista lány, aki mint derült égből villámcsapás, találkozik Travisszel. Abby tudja, hogy távol kellene tartania magát Travissztől, de ennek ellenére egyre jobban megkedveli, majd belé is szeret. Abbyvel a legnagyobb gondom, hogy nekem nem jött be mint főszereplő, nekem olyan lapos karakter volt, szerintem lehetett volna izgalmasabb személyisége is. A másik meg ahogy Travisszel bánik. A könyvben nem kell sokat várnia az olvasóknak, mert hamar ki is derül, hogy Travis beleszeretett Abbybe, de Abby ellenáll neki. Mivel mint mondja hogy neki pont az ilyenektől kellene távol tartania magát. Nekem egyre furcsább lett Abby, Travisszhez fűződő viszonya. Olyan volt mintha nem is igazán tudná, hogy akkor most mit is érez Travis iránt. Nagyon sokszor kiakasztja vagy megbántja Travist, pedig szerintem sejtette, hogy hogyan érez iránta. Nem is tudom,de voltak pozitív oldalai is a karakterének. Erős volt, és nem vettette egyből Travis karjaiba magát, ami kifejezetten nagy csoda. :) És Abby nagy titka sem volt annyira meglepő és érdekes, mint amire én számítottam. A másik szereplőnk Travis ,,mindenkitszétverekakifiú" Maddox. Nem is tudom, Travis karaktere az elején kb. a könyv feléig nagyon jó volt, aztán valahogy ellaposodott, kissé papucs lett a végére, pedig kifejezetten jól indult. Az elején még egy túlságosan is magabiztos, bátor, és tipikus nőcsábász fiú karakter volt, de miután megismeri Abbyt megváltozik. Kedves lesz, segítőkész és bármit megtenne Abbyért, néha már túl is megy a határokon. Nekem Travis karaktere rettentően, már-már túlságosan is indulatos és apáskodó. Minden emberi lénynek nekiáll, aki hozzá mer szólni Abbyhez, ha meg még fiú is az illető akkor még általában, össze is veri. Nekem már kissé túl védelmező volt. Én az életben biztos sikítva rohannék el a közeléből, de ezek szerint Abbynek ez bejön. Hát, nem is tudom nekem már ez túl sok.A másik meg, miután összejön Abbyvel, szerintem nagyon megváltozik. Persze a verekedős énje megmarad de túl lapos lesz, és sajnálom, hogy ezt kell mondanom de kissé papucs lesz. Sajnos, én is sajnálom. De ennek ellenére, ő volt a kedvencem. Összességében nagyon tetszett, egy pár dologtól eltekintve. De nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek! :)

3, Összesítés:
- Pontozás: ****- négy csillag( van pár rossz dolog)
- Kedvenc karakter: Travis, America és Shep, és Trav tesói
- Kedvenc rész: Trav éneklése, és a Madoxék pókerpartija
- Ami nem teszett: Travis indulatossága és a vége

4, Kedvenc idézetek:

-  A fejemet csóváltam; meghaltam, és a High School Musicalben ébredtem!

-  – … Menj haza.
A szemöldökét ráncolta. – Te vagy az otthonom.

Forrás:
A kép forrása a Google.hu.
A fülszöveg forrása a Libri.hu.
Az idézetek:
1. Jamie Mcguire: Gyönyörű sorscsapás ( 182. oldal)
2. Jamie Mcguire: Gyönyörű sorscsapás ( 320.oldal)
Kiadó: Maxim kiadó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template