2014. április 18., péntek

Fábián Janka: Emma szerelme

Fábián Janka:

Emma szerelme

1,Fülszöveg:
A tizenhárom éves Emmát apja a halála előtt fiatalkori barátja feleségére és hajdani szerelmére, Kóthay Évára bízza. A Balaton parti festői kisvárosban, ahol még jól emlékeznek Emma világszép édesanyjára és az annak idején róla terjengő pletykákra, féltékenységgel vegyes gyanakvással fogadják a fiatal lányt. Emma élete akkor bolydul fel igazán, amikor váratlanul felbukkan a család régóta Párizsban élő, gyermekorvosként nevet szerzett fia, Gábor. A lányban, aki gyerekkorában súlyos titkok tudója lett, és aki a férfit vádolja anyja haláláért, feltámad a gyűlölet. Ám a szerelmet és a gyűlöletet olykor csak egy hajszál választja el egymástól. Lehet, hogy Emmát és Gábort minden félreértés és tragédia ellenére mégis egymásnak szánta a sors? A fordulatos és megkapó szerelmi történet hátterében ott húzódnak a századforduló eseményei: a magyar millennium, a XX. század beköszönte, majd az első világháború, a Tanácsköztársaság és a Horthy-korszak kezdete. Az események sodrába vetett nem feddhetetlen, de szeretetreméltó és nagyon is emberi hősök sorsa azt bizonyítja, hogy minden személyes tragédiából és történelmi kataklizmából van kiút. A történész végzettségű fiatal írónő első könyve nyitódarabja egy háromkötetes családregénynek, amely egészen XX. század végéig követi nyomon a Kóthay család több nemzedékének az életét.
2,Saját vélemény:
Némileg voltak előítéleteim ezzel a könyvel kapcsolatban. Az első, hogy nemigen szoktam magyar íróktól olvasni, mivel a könyves érdeklődésem néha sajnos elég egyhangú, és azokat a könyveket főleg külföldi írók írják, így a magyar írók kimaradnak általában. A másik furcsaság ami egyből szembeötlött nekem, és nem csak nekem, hanem az egyik barátnőmnek is, a fülszöveg. Valahogy eléggé furcsállottam a két főszereplő között a nagy kor különbséget, mivel tudtam, hogy szerelmesek egymásba. Az elején nem is igazán értettem meg ezt, de később megnyugodtam. Nekem nagyon tetszett a könyv, már amúgy is régen olvastam magyar írótól, de ez nagyon tetszett. Alapból nagyon szeretem a történelmet, és főleg azt a korszakot, így ennek még jobban örültem. Annak pedig különösképpen, hogy Magyarországon játszódott, jó volt végre megismerni azt hogy, hogyan éltek abban az időben, számomra nagyon érdekes volt. Mind emellett a történet is nagyon érdekes volt, és nem egyszer okozott nagy megdöbbenést számomra, tele volt titkokkal, és izgalommal. Igazából az elején nem éppen így képzeltem el a történetet. Szerintem most nem fogom különösebben elemezni a könyv egy mozzanatát sem mert, már a 100. oldalon is fontos dolgokat tudunk meg, és nem szeretném lelőni a poént, maradjon csak titok, mert szerintem sokan megfognak majd lepődni néhány dolgon. A szereplők. A főszereplőnk Emma volt, aki apja betegsége miatt, kénytelen egy kedves régi baráthoz költözni a Balaton-partra. Azért volt furcsa a kora, mivel 14 évesen kezdi el mesélni a történetet, és nekem rettentő furcsa volt, hogy a másik főszereplő több mint 25 éves, de mindenkit megnyugtatok, hogy mire ők ketten végre összejönnek, Emma elmúlik 20 éves is, szóval ott már én is megnyugodtam. Egyébként nekem a tinédzser Emma is szimpatikus volt, és később is ugyanúgy tetszett a karaktere. Egy jó erős hősnő volt, mindig tudta mit akar, magabiztos, és kedves is volt egyben. A furcsa utálat amit Gábor iránt érez, számomra kérdés volt, mert sokáig nem derült ki hogy igazából miről is van szó, de ahogy kiderül, valamilyen szinten meg lehet érteni Emma érzéseit. Persze az nem is kérdés, hogy ők ketten összejönnek valamikor, csak nekem egy kicsit túl sokáig húzták itt az elkerülhetetlent, de így is jó volt. A másik főszereplő Gábor. Őt nagyon szerettem. Szerintem egy hihetetlen férfi főszereplő volt. Erős, bátor, kedves és önzetlen. De főleg önzetlen, ezt majd megértitek. Lenyűgöző volt, hogy mit meg nem tett Emmáért, annak ellenére, hogy tudta, hogy gyűlöli. A vége felé már nagyon sajnáltam őt, mert Emma egyáltalán nem nézte semmibe. Számomra Gábor, nagy kedvenc lett. A mellékszereplők is nagyon jók voltak, imádtam az inast, Kóthay Évát, és Emma barátnőjét is, mind nagyon szimpatikusak voltak. Egyébként a könyvben nagyon sok visszaemlékezés van, ami nagyon jó mert megismerhetjük majdnem minden szereplő múltját, aminek köszönhetően könnyebben értjük a jelenét. Nekem ez egy nagyon érdekes olvasmány volt, és nemsokára kezdem a második részt. Kíváncsi leszek rá.

3,Összessítés:
-Pontozás: ****-(négy pont)
-Kedvenc szereplő: Gábor, Éva, Emma
-Kedvenc jelenet: a pavilonos rész
-Ami nem tetszett: Emma idegesített néha

4,Kedvenc idézetek:

Miért ilyen bonyolult az élet? Gyerekkorában úgy hitte, a szerelem egyszerű, tiszta és gyönyörű dolog lehet. De valójában kibogozhatatlan, kegyetlen és alattomos. Nem áldás, hanem büntetés.

Az idézet: Fábián Janka: Emma szerelme: 161.oldal
A fülszöveg forrása a Libri.hu

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template