2014. július 19., szombat

Trónok harca kibeszélés

Trónok Harca(spoileres)

Jon és Ygritte 

 

Na, igen megérkezett a kis kibeszélésünk 1. része, mivel ebben a részbe, Jon és Ygritte kapcsolatáról lesz szó, mégpedig a sorozatbeli párosról.Igazából azért jön ez most itt elő, mert a közelmúltban a 4.évad kapcsán olyan dolgok történtek, amik miatt eléggé kiakadtam, és szerettem volna ezt a dolgot veletek is megosztani. Ami nagyon fontos, hogy aki nem nézi a trónok harcát, vagy nem olvasta a könyveket az NE olvassa el, mert tele lesz Spoilerrel. A sorozatban nekem ők a legszimpatikusabbak, és így evidens volt hogy lesz róluk szó valamilyen formában. Ja, igen és lesz egy második rész ahol a könyves kapcsolatuk lesz elemezve. Na, jó akkor kezdjük is el.

 

1, A színészekről: 
A sorozatban  Ygrittet, Rose Leslie alakítja, akit már ismerhettek a Downton Abbey című sorozatból is. Szerintem ő pontosan ráillek Ygritte szerepére mind kinézetben, mind jellemileg. Tökéletes választás volt. Én imádom őt, szerintem nagyon tehetséges színésznő, és remélem hogy fogom látni még a közeljövőben valahol. Jon Snowt, pedig Kit Harington alakítja akire már sok panaszt olvastam, de én ennek ellenére teljesen megvagyok vele elégedve, de néha azért mosolyoghatna. Szerintem amúgy jól játszik, és nekem kinézetre amúgy teljesen Jon Snow. De hát ízlések és pofonok. Az ő kapcsoltuk mint színészek, szerintem nagyon dinamikus, és látszik hogy nagyon egy hullámhosszon vannak. És azt olvastam, hogy ők állítólag egy ideig még együtt is voltak. Bár ezen a barlang jelenet után nem nagyon csodálkozok. :D

2, Találkozásuk, kapcsolatuk eleje:
Jon és Ygritte a 2.évad végén találkoznak, mikor Jon Északon van, és rátalálnak a felderítőkkel Ygrittékre. Érdekes az első találkozásuk mert, Jon csak később veszi észre, hogy Ygritte lány, akkor mikor lerántja a fejéről a csuklyáját. Nekem kissé komikus volt az a jelenet, de egyben nagyon epikus is mert Jonnak olyan meglepett az arca mikor meglátja Ygrittet, hogy nekem is muszáj volt rajta mosolyogni. Viszont már akkor lehetett látni valamit a szemében, mikor egymásra néznek. Mindkettejük szemében van valami, ami miatt egyből kialakul valamiféle kapcsolat közöttük. Később mikor Jonnak meg kellene ölnie őt, nem bírja megtenni, és így végeredményben megmenti a lány életét. Nekem akkor esett le, hogy Jon egyből érzett valamit a lány iránt. Jó, ez így elég nyálasnak hangzik, de nem az, mert nem azt mondom, hogy egyből halálosan szerelmes lett belé, mert az nem igaz. Én csak azt mondom hogy egyrészt, a jósága miatt nem képes megölni, másrészt azért mert lány, harmadrészt azért mert szerintem egyből megtetszik neki Ygritte. Később Qhorin megölése után Jon csatlakozik a vadakhoz, és megpróbál beolvadni közéjük.

3, A ,,boldog békeidők" :D:
Ez így elég hülye kifejezés, de én ezt arra az időszakra értem mikor úgy nagyjából béke van köztük, és minden happy. Egyelőre. Itt két részt érdemes kiemelni, a barlangos jelenetet és a Fal megmászását. Miközben Jon a vadak között tartózkodik, egyre közelebb kerül Ygritthez. A lány folyton ott van a sarkában és ahol lehet ott beleköt. Igazából nagyon vicces az ő kapcsolatuk, mert rengeteget marakodnak, és piszkálják egymást. Nem hiába, a tinédzserek Westerosban is tinédzserek. Igen azért volt ez vicces, mert Ygritte folyton szivatja Jont, szinte ez a hobbija. Nekem ez nagyon vicces volt. Azt lehet mondani, hogy folyamatosan törik a jég Jon alatt. Azaz egyre jobban kezd belegabalyodni Ygritte ,,hálójába", és nem tud menekülni előle. Szerintem mindketten hatalmas változásokon kezdenek átmenni együtt. Mindketten megnyílnak egymás felé, és igen mindketten kezdenek egymásba szeretni. Hiába leplezik, ez nyilvánvaló. A legjobban ez a barlang jelenetben nyilvánul meg. Na igen most nem fogom részletesen leírni hogy mi történt itt, de szerintem mindenki el tudja képzelni. :D. Nekem nem is AZ volt a lényeg, hanem az, hogy végre megtört a jég teljesen köztük, mindketten teljesen megnyílnak egymásnak, teljesen megváltozik a kapcsolatuk, és nekem nagyon tetszett ez a jelenet, mert az egész nagyon szép volt, és érzelmes. Szinte mint valami lányregény. Ezután nekem Ygritte kicsit bolonddá válik, mindketten olyanok mintha valami rózsaszín felhőn lovagolnának. Jézusom, mit írok én ide le:). Fú, de nyálas. De amúgy tényleg, szerintem teljesen felszabadultak, és mondhatni boldogak. Mondhatni. Mivel Jon azért nem felejtette el, hogy neki visszakell mennie a Falra, és itt kell hagynia Ygrittet. Aztán megmásszák a falat, ahol újabb kissé rózsaszín jelenetet kapunk, mikor Jon a Fal tetején megcsókolja Ygrittet. Jó nekem nagyon tetszett :) <3. Mondhatjuk, hogy ez volt az utolsó boldog pillanatuk.

4, A szakítás, és továbbiak:
Miután megmásszák a Falat, Jonban egyre jobban érlelődik a szökés gondolta, és egyszer egy kialakult káoszban meg is szökik. Nem is kell mondjam, hogy Ygrittet ez hogy érinti. Ahogy Jon elvágtat, és Ygritte utánna néz, az egy akkora epic jelenet volt, hogy úristen. Igazából nem is lehet kielemezni Ygritte arckifejezését, mert annyiféle érzelem úszik át az arcán, abban a félperces jelenetben, hogy az valami eszméletlen. Szerintem. Nekem akkor tört darabokra először a szívem. 
Bár az arcán egyértelműen düh, és csalódottság látszik. Fú az az arckifejezés. szegény Jon.
A későbbiekben újra találkoznak, és farkasszemet néznek egymással. Na igen, itt további darabokra tört a szívem. Szinte fájt. Bizton állítom, hogy számomra ez volt a Trónok harca eddigi legérzelmesebb pillanata. Jon megpróbálja elmagyarázni Ygrittnek, hogy nincs más választása, haza kell mennie, de a lány csak néz rá. Ja igen, Ygritte közben ráirányítja az íját. Hát igen,nem túl szerencsés. Jon mondja neki hogy úgysem tudná bántani, erre Ygritte elmondja legikonikusabb mondatát:- Nem tudsz te semmit, Havas Jon!. Jon erre elmosolyodik, és azt mondja, hogy tudja hogy szereti. És igen, Ygritte egyből meginog, és a szeme is megtelik könnyel. Egyszerűen ikonikus, és fájdalmas egy pillanat volt. Én is éreztem, hogy kiráz a hideg. Ilyet még nem okozott a trónok harca számomra. Aztán Jon szemébe is könnyek gyűlnek, de mégis elmegy és Ygritte három nyillal adja tudtára hogy igen, ő is szereti. Kissé kiborult szegény lány. De abban a pillanatban mikor Ygritte a sírás szélén állt, én felkiáltottam: - Na jó elég volt, kész, ennyi! Mi lesz még velünk ha már Ygritte is sír! Akkor kezdtem el én is sírni. Olyan fájdalom ült ki az arcára, hogy az elmondhatatlan. Ilyet még nem láttam a trónok harcában eddig. Ami érdekes hogy ez a jelenet nem is volt benne a könyvben, de szerintem sokkal jobb hogy beletették. Én nem is tudom nektek elmondani, hogy mit éreztem miközben ezt a jelenetet néztem. Leírhatatlan. Top 1 jelenet a trónok harcában.

5,A csata, és a Nyíl:
Később Jon hazatér, és Fekete várban is elkezdenek készülődni a csatára. Közben rengeteg dolog történik, Jonnak részt kell vennie egy tárgyaláson, ahol bevallja hogy együtt volt Ygrittel, a stratégiát tervezgetik, a vadak pedig egyre közelednek a Fal felé, és közben embereket gyilkolnak. Ygritte egy falu feldúlásakor megöli egy kisfiú apját, aki később még fontos lesz a sztoriban. Engem ezek a dolgok elég mélyen érintettek, és egy kicsit azt éreztem, hogy Ygrittet kissé gonosznak állítják be a sorozatban, pedig ezek a dolgok meg se történtek a könyvben. Jó, persze tudom, hpgy egy sorozat sose lesz olyan mint egy könyv, és muszáj változtatniuk, de engem ez akkor is zavart, és nem csak ebben a jelenetben. Végül elérünk a csatához, és a vadak támadni kezdenek. Sok ember meghal, többek közt Grenn és Pyp is, akiket azt hiszem Ygritte ől meg? De ebben nem vagyok biztos. Az tuti hogy valamelyiket ő öli meg. És igen, itt újra éreztem ezt a direkt, - tegyük gonosszá dolgot, mivel úgy olvastam a neten, hogy ők meg sem halnak valójában. De mindegy is, ez csak az én egyéni hülyeségem :D. Aztán Jon egyszer csak szembe találja magát Ygrittel. Mindkettejükön látszik, a döbbenet, de egyben örülnek is, bár ezt Ygritte elég jól leplezi. Egy pillanatban Jon elmosolyodik. Na igen, ez azért számomra a jelenetek jelenete, mivel 1. Jon alig mosolyog, 2, rettentő aranyos volt, 3. Én ilyen őszinte, és boldog mosolyt sosem láttam még. Annyira látszott rajta, hogy örül hogy látja a lányt, és valami megkönnyebülés félét is éreztem rajta. És ekkor, ekkor jön egy nyíl. Egy nyíl ami miatt, már sosem tudok ugyanúgy nézni, a trónok harcára. A kisfiú akiről beszéltem, bosszúból lelővi Ygrittet. Hát nem is tudom. Meg tudnám ölni azt a gyereket, de valamilyen szinten megértem, hisz ő csak a szülője miatt csinálta. De akkor is, összetörte a szívemet. És Jonét is. Persze Jon ledöbben, és ránéz a gyerekre aki csak bólint. Számomra ezután kicsit olyan volt a jelenet, mintha minden lelassult volna, és mintha Jon kizárt volna minden mást, csak Ygritte érdekelte. Persze odarohan hozzá, és látszik az arcán a kétségbeesés, és ááááá, már én is kész vagyok. Ygritte megkérdezi tőle hogy emlékszik-e a barlangra. Jon csak bólint. Aztán azt mondja, hogy a barlangban kellett volna maradniuk. Jon arcán egyből átfut valami, bűntudat szerüség, mert már volt egy hasonló mondta korábban, és látszott rajta, hogy teljesen kiborult tőle. Aztán Ygritte még utoljára mond valamt: - Nem tudsz te semmit Havas Jon!.
És igen szerintem itt mindenkinek, akár szerette Ygrittet akár nem, mindenkinek nevetnie kellett, mert ez a végszó annyira Ygrittes volt, hogy egy pillanatra megáltak az én könnyeim is. Végül a csata befejeződk, és Jon elmegy Mance Rhyderhez beszélni. Ott szó van a csatáról, és persze Ygritteről is. Később Jon a társai elégetése után, elmegy az elfogott Tormundhoz, és beszélgetnek. Tormund mondja neki, hogy Ygritte észak szülötte, az Igazi Északé. Jon megérti és elmegy hogy elégesse Ygrittet, ami azt hiszem ugyancsak nem volt benne a könyvben, de én rettentő hálás vagyok hogy beletették, hogy Jon végleg elbúcsúzk Ygrittetől. Ahol újfent sírtam. Volt egy nagyon szép közeli Ygritteről, majd Jonról is mikor elmegy a máglyától. Látszik rajta, hogy nemsok kell hogy elsírja magát. Ez egy nagyon szép lezárás volt szerintem, és valamennyire mindenki lelke megnyugodhatott miatta. Én végig úgy éreztem hogy a sok rossz dolog ellenére, gyönyörű története volt az övék, és a trónok harcához képest szép lezárást kaptak ők ketten. A rendezők szerintem nagyon kittetek magukért, hogy egy szép, kerek szerelmi történetet kapjunk, és még a tragikus része is szépen meg  lett oldva. Bár Jonnal nem tudom mi lesz a későbbiekben, hogy lesz-e még szerelmes, vagy nem, ezt még nem lehet tudni. De az biztos, hogy soha nem fogja elfelejteni Ygrittetet. Ajánlom is neki! :)     

Köszönöm, hogy elolvastátok ezt a kissé hosszúra

sikerült kis posztot, és szívesen várom, hogy nektek kik a kedvencetek, 

vagy hogy ti hogy álltatok velük.

Végül pár saját kép: :)



 




 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template