2014. június 23., hétfő

George r. r. Martin: Trónok harca (SPOILER!!)

George R.R. Martin:

Trónok harca

1,Fülszöveg:
A Trónok harca lebilincselő fantasy, amely klasszikus lovagkirályságba vezeti el az olvasót: Westeros fölött valaha a sárkánykirályok uralkodtak, ám a Targaryen-dinasztiát 15 évvel ezelőtt elűzték, és most Robert Baratheon van hatalmon hü barátai, Jon Arryn, majd Eddard Stark segítségével. A konfliktus középpontjában Deres urai, a Starkok állnak. Olyanok, mint a föld, ahol születtek: makacs, kemény jellemű család. Szemünk előtt hősök, gazemberek és egy gonosz hatalom története elevenedik meg. Ám hamar rá kell ébrednünk, hogy ebben a világban mégsem egyszerűen jók és gonoszok kerülnek szembe egymással, hanem mesterien ábrázolt jellemek bontakoznak ki előttünk különböző vágyakkal, célokkal, félelmekkel és sebekkel. Martin legnagyobb erőssége, hogy meg tudja újítani, és élettel tölti fel azt a műfajt, amit a számtalan populáris Tolkien-imitáció évtizedeken át klisék sorozatába fojtva ismételgetett. A tűz és jég dalának első kötete egy világteremtő fantasyeposz nagyszabású felütése.

2,Saját vélemény:
Jó régen nem írtam már semmit, így úgy döntöttem hogy most már muszáj lesz valamit összehozni, annak ellenére hogy még így nyáron se nagyon van időm. De most itt vagyok úgyhogy vágjunk bele. Mostanság, eléggé trónok harca fan lettem, ami annak tudható be, hogy elkezdtem nézni a sorozatot, még úgy Húsvét körül. Azóta már eljutottam a 4. évadig, bár az évadzáróját még nem néztem meg. Már most jó lenne ha kinn lenne az 5.évad, de erre még sajnos várnunk kell. Igazából az hozta meg a vágyat, hogy elolvassam a könyveket, hogy ugye vége lett az évadnak, a másik meg az, hogy szeretnék jobban belelátni a történetbe, és a szereplőkbe. Főleg a kedvenceim érdekelnek, mert sokan írták a neten, hogy sok dologban eltér a könyv és a sorozat, úgyhogy úgy döntöttem, hogy erőt veszek magamon és nekiállok ennek a rettentő hosszú sorozatnak. Igazából azt kell, hogy mondjam, hogy rettentő sokáig tartott míg elolvastam ezt a könyvet, ami valószínűleg annak tudható be, hogy már láttam a sorozatot,  és így unalmas volt. Többször belekezdtem, de aztán letettem, mert hamar eluntam, ráadásul, több mint 800 oldal az első rész, kisbetűkkel. Egy rémálom volt. De elolvastam, és ez a lényeg. Úgyhogy álljunk is neki. Mostanság lehet mondani, hogy a trónok harca a világ legnépszerűbb sorozata, és ezt meg is értem. Én is nagyon szerettem, legfőképpen a fordulatok, és a szereplők miatt. Központi szerepe van a politikának, az intrikának, és az egész a trónért való versengésről szól. De persze nem csak ezen van a hangsúly, mert több kisebb történet is bele van szőve a sztoriba. Nem is tudom hogyan beszéljek úgy, hogy ne legyen spoileres, de nem nagyon tudok anélkül beszélni. A történet fő rugója ugye a trónharcok, de itt még nem erről van szó, mert jelenleg van király, mégpedig Robert Baratheon. Azt elfelejtettem, hogy történetünk Westeros hét királyságában játszódik, ahol több, kisebb nemesi családé a hatalom. Északon a Starkok, délen pedig a Lannisterek irányítanak, de csak egy királya van a birodalomnak. A könyv váltott szemszögű, ami néhol jól működik, néhol kevésbé de annyira nincs sok probléma vele. A sztori azzal kezdődik, hogy Robert király Deresbe,  Ned Starhoz látogat, hogy kinevezze a segítőjévé, mivel az előző segítő, Jon Arryn meghalt. Ned kénytelen elfogadni a kinevezést és Királyvárba megy a két lányával Sansával, és Aryával. Eközben, és most spoiler, megtudjuk hogy a királyné és saját testvére Jaime Lannister között nem csak testvéri a viszony, és ennek tanúja lesz Bran Stark is, akit szerencsétlenségére meglátnak, és kilökik egy torony szobából, aminek a következtében Bran lábai lebénulnak. Ezek mellett Benjen Stark is Deresbe jön, a Faltól. Találkozik is Havas Jonnal, Ned Stark fattyú fiával, akit magával is visz az éjjeli őrségbe. Később Catelyn, Ned felesége gyanakzik, hogy a fia nem magától esett le, és nyomozni kezd, ám közben Brant valaki megpróbálja megölni. Ezzel kezdtét is veszi az ellenségeskedés a két család között, majd Catelyn beszámol Nednek az aggodalmairól. Igazából annyi minden történik ebben a könyvben, hogy nem tudok mindent leírni, de úgy nagyjából megpróbálom. Ned is nyomoz Királyvárban, ennek eredményeképpen több összetűzés is kerekedik a Lannisterek és a Starkok között. PL. Catelyn elrabolja Tyrion Lannistert, Jaime és Cersei testvérét.
Én ennyit akartam a sztoriról mert egyszerűen annyira sok, hogy nem tudok mindent leírni. A karakterek. Ned Stark, én személy szerint szerettem őt mind a sorozatban, mind a könyvekben. Őszinte volt, és mindenképp egy pozitív karakter. A Lannisterek nagy összességében  nekem elég unszimpatikusak főleg Cersei, és fantasztikusan idióta fia, Joffrey. Kivétel Tyrion, aki az egyik kedvencem. A Stark gyerekek mindegyike szimpatikus, főleg Robb és Jon. A két lány Sansa és Arya is szerethető,de én különösebben nem rajongok értük. Személy szerint az én kedvencem Jon. Már ő volt a sorozatban is a kedvencem, de most még jobban szeretem.
Igen elfelejtettem Daeneryst. Daenerys Targaryen és testvére Viserys akkor menekültek el Westerosból mikor letaszították az őrült királyt a trónról. Viserys szeretné újra elfoglalni a trónt ezért mindent meg is tesz, még a saját testvérét is eladja a Dothraki vezérnek, Khal Drogónak. Viserys így próbál hadsereget szerezni.
Dany igazából szimpatikus karakter, és az egyik kedvenc, és az ő fejezetei voltak a legérdekesebbek a könyvben számomra. Erős, bátor női karakter. Igazából a könyv tele van erős női karakterekkel, aminek nagyon örülök.
Igazából annyi bajom volt, hogy az összes ,,gyerek" szereplő számomra túl fiatal, ahhoz képest amiket csinálnak a könyvben. Annyira nem érdekes de szerintem jobb lett volna ha mindegyikük minimum 16-17 éves. De mindegy.
Na utoljára csak annyit, hogy néha nagyon kész vagyok az írótól, de valamilyen szinten bátorságra vall, hogy képes megölni a saját karaktereit. Ebben a könyvben még elment, de a későbbiekben ez már nagyon idegesített. Mindegy. Összességében nagyon tetszett a könyv, izgalmas volt, még az unalmas részek ellenére is.

3. Összesítés: 
- Pontozás: ****-(négy csillag)
- Kedvenc karakterek: Jon, Robb, Tyrion, Daenerys
- Kedvenc részek: Jon a Falon, a Danys részek
- Ami nem tetszett: sok unalmas rész volt

4, Kedvenc idézetek:
-Közeleg a tél.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template