2014. január 21., kedd

Stephenie Meyer: Alkonyat

Stephenie Meyer:

 Alkonyat


1,Fülszöveg:
Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a "mindennapi" csetlések-botlások fenyegetik. Hanem Ő... Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik... A szerzőről: Stephenie Meyernek már nálunk is kultusza van, noha ez az első magyarul megjelenő könyve. Alkonyat (Twilight) című regényével üstökösként robbant be az amerikai irodalmi elitbe úgy, hogy közben tinédzserek és felnőttek millióit hódította meg. Twilight - A földkerekségen mostantól az Alkonyat a szerelem napszaka!


2, Saját vélemény: 
Azt kell, hogy mondjam hogy ezt a könyvet valószínűleg mindenki ismeri, ha nem is olvasta de legalább tudja, hogy mi ez. Mióta megfilmesítették rengeteg kritikát kapott. Volt aki imádta, volt aki utálta. Bár saját véleményem szerint mindenki inkább a filmről mondott véleményt és nem a könyvről. Mikor én megismerem a könyvet, úgy emlékszem, hogy akkoriban mutatták be a film második részét. Kezdetben én is eléggé ráncoltam rá a szemöldököm, nem igazán voltam jó véleménnyel róla, de aztán megnéztem a filmet és nagyon megszerettem. Igen, elég nagy rajongó lettem. A filmek összes részét a moziban néztem meg. Később viszont rájöttem, már így a filmek utolsó része után, hogy közel sincsenek olyan jók mint a könyvek. Így én inkább mindig a könyvek felé hajlottam.Szerintem sok későbbi könyv vette alapul az alkonyatot, és tekintette mintának, ez hol szinte nem is látszik, máshol pedig eléggé érezhető. Szerintem az alapsztorit mindenki ismeri, ezt nem kell elmondanom, úgyhogy egy kicsit a szereplőkről és a saját érzéseimről szeretnék beszélni. A főhősünk Bella, aki apjához költözik Forksba, amit ki nem állhat, de az édesanyja miatt megteszi. Az új iskolában pedig megismeri a titokzatos Edwardot. Bellával kapcsolatban nagyon vegyesek az érzéseim, mert egyszer imádom, máskor pedig nem annyira, és ez így lesz a többi kötetben is. Még az első részben szerettem, de aztán nem igazán. A karaktere amúgy szimpatikus, mert kedves, segítőkész de bátor is. De néha kicsit idegesítő. A bátorsága persze kiemelkedő egyes részeknél, például a végén is. De én összességében szerettem. Viszont az elején mikor megérkezik a suliba, és minden fiú egyből belezúg, az nekem eléggé sablonos volt, és kicsit fura is, abban a tekintetben, hogy ő rengetegszer említi a könyvben, hogy ő mennyire átlagos. Bár összehasonlítva a filmes és a könyves karaktert, azt kell hogy mondjam hogy a könyves mérföldekkel jobb mint a filmes. A filmbeli bellát szerintem nagyon elrontották, és a színősznőért sem vagyok oda. A másik főszereplőnk Edward. Egyetlen szó van rá: imádom! Egyszerűen nagyon jó. Ki nem szeretné?. A karaktere nagyon jó és rendkívül változatos, egyszer mogorva, máskor pedig kedves, kissé skizofrén. :D. De amúgy miután bella előtt felfedi kilétét, megváltozik. Kedvesebb és nyíltabb lesz vele. Persze, külsőleg tökéletes. Hát milyen is lehetne:). Húú. bár ezt Bella annyiszor elmondja, hogy már kissé hihetetlen még a létezése is. A mellékszerplők közül, is nagyon sokat szerettem. Többek között Alicet, Esmet, és Carlislet is. Alice csempészett egy kis vidámságot és egy kis huncutságot a könyvbe, ami mondhatjuk, hogy nem árt. Esmet nagyon szerettem a kedvessége és az őszintesége miatt. Carlisle pedig ugyanaz mint Esme. A történetvezetés amúgy izgalmas és érdekes, úgyhogy én nem unatkoztam. Emellett azt hiszem hogy ezt a könyvet olvastam el a legtöbbször életemben. Szóval a vegyes kritikák ellenére én bátran ajánlom ezt a könyvet.

3, Összesítés: 
- Pontozás: ****-( négy csillag)
- Kedvenc karakter: Edward és Alice
- Kedvenc rész: a mezős és az ebédlős részek
- Ami nem tetszett: néha nem bírtam Bellát

A kép forrása a google.hu
A fülszöveg pedig a libri.hu oldalról származik.
Kiadó: Könyvmolyképző kiadó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template