2013. november 19., kedd

Elizabeth Richards: A sötétség városa

Elizabeth Richards:

A sötétség városa

1, Fülszöveg:

A Fekete Város lakóinak egy véres, brutális háború után kell újjáépíteniük a füstölgő romokat és saját életüket. A városon emberek és sötétfajzatok osztoznak, csak a Határfal választja el őket egymástól. Egy elszabadult vírus sokakat megfertőzött, még tovább súlyosbítva a helyzetet, és a sötétfajzatok új mutációit hozva létre. Bár a háborúnak vége, lüktet a feszültség, a Fal két oldalán élők ugrásra készen várják az újabb összecsapást.
Ebben a kiélezett helyzetben Natalie Buchanannal és Ash Fisherrel megtörténik az elképzelhetetlen: egymásba szeretnek. Natalie ember és egy kormánytisztviselő lánya. Apját megölte egy Haragvó sötétfajzat, és a lány még nem tért magához az egész életét felforgató megrázkódtatásból. Hogyan lehetséges ezek után, hogy belezúgott Ashbe, ebbe a sötétfajzat félvér fiúba? Érzései felkavarják, minden szívdobbanása ellent mond annak, amiben addig hitt. Ez a féktelen szerelem választásra kényszeríti családja és Ash között.
A fiú sem adja könnyen át magát érzéseinek, elvágyik saját vérei közé, a Határfal túloldalára. S bár hamar rájön, hogy Natalie a vértársa, meg kell küzdenie a külvilággal és önmagával.
Szenvedélyes románc veszi kezdetét ebben a lepusztult, mégis lenyűgöző világban, amelynek hangulata szinte magába szippantja az olvasót. Letehetetlen könyv, semmiképpen ne hagyja ki!




2,Saját vélemény:
Mostanában egyre több könyvet olvasok a dream válogatásból de nem azért mert már nem olvasok vörös pöttyös könyveket, hanem mert ezek általában mindig megjelennek hamarabb mint a vörös pöttyös könyvek. Ezt a könyvet már korábban kinéztem magamnak. Már jóval a megjelenés előtt, olvastam róla és nagyon megtetszett. Mikor épp nem volt mit olvasni, akkor úgy döntöttem, hogy megveszem ( Az eleven testekkel együtt :) ). És nem csalódtam. Egyáltalán nem. Magát a sztorit nagy vonalakban odafenn olvashatjátok így csak a saját személyes érzéseimet fogom leírni. Imádtam a történet alap sztoriját. Szerintem az írónő nagyon szépen felépítette az eseménysorokat. Mindent lépcsőzetesen és részletesen mesél el. Pont úgy ahogyan azt kell. A karakterek mindegyike nagyon jól fel van építve. A mellékszereplőket is kedveltem, és ez nálam nagyon ritka, hogy mindenkit szeretnék. Day és Cékla ( igen, a nevét ne kérdezzétek. én sem értem. XD ) nagyon aranyosak voltak együtt. Tetszett, hogy az elején Day nagyon megmakacsolta magát Céklával kapcsolatban, de a végére újra kibékülnek. A főszereplőink szerelme nagyon szépen, enyhén, de meglepően szenvedélyesen van tálalva.Sok nagyon szép és romantikus jelenettel van teletűzdelve a könyv, amin én is sokszor elérzékenyültem. Olyanok ők ketten mint Rómeó és Júlia, csak a jövőben játszódik. A másik dolog ami a szerelmi szál kapcsán előjön, az egyik legjobb és legérdekesebb dolog amit én valaha olvastam. Ez pedig az úgynevezett vértárs dolog. Nagyon érdekes volt ez a dolog a könyvben és meglepően új dolognak számított nálam, mert én még nem olvastam hasonlót. Érdekesen volt kidolgozva, és ez a dolog nagyon fontos lesz a könyv cselekményében. Az utolsó és a leglényegesebb szempontot a könyv világa és látványa. Ebben a könyvben egy erős társadalom kritika van elrejtve a jelenre nézve. Az egész könyvet átjárja a kegyetlenség, a sötétség, a kirekesztés és könyörtelenség. Ez pedig nagyrészt abból fakad hogy rengeteg hasonlóság és párhuzam van ebben a könyvben a 2. világháborúval. Szinte ugyanazt írja le az írónő csak a jövőben és természetfeletti lényekkel. Ugyanúgy ott van a diktátor, a hadsereg, a gettók és a kegyetlenség. Csak belefűztek egy kis misztikumot és romantikát. És ez mindenképp kellett ahhoz, hogy ellensúlyozza a kegyetlenkedést, amiből bőven van a könyvben. Szerencsére ezek a szálak oldják a feszültséget és ellensúlyozzák a sötét hangulatot. A diktátorunk jelen esetben Tiszta Rózsa ( a név megint nagyon ötletes XD ) aki kegyetlenül szabályozza a sötétfajzatokat. Elzárja őket, korlátozza és gyilkolja őket. Tipikus utált és gyűlölt karakter volt. Pont úgy mint Snow elnök az éhezők viadalában. Igen egy pillanat, Nataliet és Asht elfelejtettem jellemezni. Számomra Natalie annyira nem volt erős karakter, annyira nem kötött le nagyon, de azért kedveltem. Ash.... igen egy újabb könyvbeli álompasi született .... :). Ash igazi jó karakter. Imádtammmmmm. igen, nagyon jó karakter volt. Vicces, bátor, és önfeláldozó. Az önfeláldozó jellemző Nataliera is igaz. Igen, a könyv végén lesz fontos. Majd megértitek. Szóval egy újabb kedvenc trilógiám lesz, ez a sorozat. Érzem. :)

3, Összesítés: 
- pontozás: *****- öt csillag
- Kedvenc karakter: Ash, és Day
- Kedvenc rész: A hajós jelenet és a vége
- Ami nem tetszett: A szerelmi kínlódás miután felbukkan az a bizonyos ,,valaki"... 

4, Kedvenc idézetek:
 Ez a szív kezdete, ez életünk dele. Vérem lesz véreddé, örökkön örökké.

– Ne félj, nem harap – mondja Day.
– Nem bizony, hacsak szépen nem kérsz rá – vicsorítom ki az agyaramat.

Forrás:
A kép forrása a Google.hu.
A fülszöveg forrása a Libri.hu.
Az idézet: Elizabeth Richards: A sötétség városa (173.oldal)
Kiadó: Maxim kiadó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template